آفتابنیوز :
آفتاب: روزنامه کیهان، در شماره روز شنبه خود با انتقاد ازبرخی تابلوهای زینتی مترو نوشت: « نقش و نگارهای آنارشیستی برخی تابلوهای زینتی در ایستگاه های مترو، هنر ما را، عقل ما را، منطق و فرهنگ ما را نشانه رفته است».
نویسنده در ابتدای این مطلب، که با عنوان "دادائیسم در ایستگاههای مترو" منتشر شده، با یادآوری این نکته که "مدت ها بود که در مسیر روزنامه به منزل و بالعکس، مناظری در ایستگاه های مترو می دیدم که از آنها هیچ نمی فهمیدم. هر چه دقیق تر می شدم، مفاهیم این مناظر پوچ تر می شد. خطوطی بی هدف و نقش و نگارهایی «بی کلام» که با روح هنر ما ناسازگار بود" افزودهاست: «از چندین نفر در مورد مفاهیم این خطوط نامنظم که کاملا بی هدف و بی منطق در کنار هم قرار گرفته بودند، پرسیدم، اما آنها هم از پوچی و نامفهومی این «تابلوهای زینت بخش ایستگاه های متروی ما» گفتند».
یادداشتنویس کیهان در ادامه با اشاره به این که "کند و کاو بیشترم مرا به سمت یک «مکتب هنری» سوق داد که زاده هرج و مرج و اضطراب ناشی از جنگ جهانی اول بوده است"، در توضیح ویژگیهای این مطلب مینویسد:«"دادائیسم" مکتبی است که بین سال های 1916 تا 1922 در اکثر کشورهای اروپایی رواج یافت و به نوعی یک مکتب نهیلیستی بود. یکی از شعارهای این مکتب این است که "ما نه ادبیات می خواهیم و نه ادیب، نه هنر می خواهیم و نه هنرمند، ما عقل و خرد نمی خواهیم، وطن و سیاست نمی خواهیم، ما «هیچ» می خواهیم اینگونه به تازگی خواهیم رسید"!»
کیهان ادامه میدهد: «دادائیست ها بهترین نظام را بی نظمی می دانند و از این نظر می توان آنها را شبیه آنارشیست ها دانست. آنها خلاقیت را در خلق خود به خودی می دانند و می گویند هنرمند باید هر چه به ذهنش می رسد را بدون دخالت عقل و منطق پیاده کند».
نویسنده کیهان، یادداشت خود را اینگونه به پایان بردهاست که: «حال به راحتی می توانستم «هنر»ی را که در معرض دید شهروندان ما قرار گرفته بود، تفسیر که نه، بفهمم. نقش و نگارهای آنارشیستی برخی تابلوهای زینتی در ایستگاه های مترو، هنر ما را، عقل ما را، منطق و فرهنگ ما را نشانه رفته است».