کد خبر: ۷۳۲۷۷۲
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴

احتمال ریزش سنگ در محور‌های کوهستانی مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران از احتمال ریزش سنگ در محورهای کوهستانی این استان خبر داد.
احتمال ریزش سنگ در محور‌های کوهستانی مازندران
آفتاب‌‌نیوز :

احمد اسدی از هشدار سطح نارنجی (جهت آمادگی) هواشناسی در مازندران خبر داد و گفت: شکل گیری و تقویت جریان‌های سرد و مرطوب شمالی و عبور امواج در تراز میانی جو قابل پیش‌بینی است و زمان فعالیت از روز چهارشنبه ۲۸ مهر تا اواخر روز پنج شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران با اشاره به نوع مخاطره گفت: بارش باران گاهی به صورت رگباری، وزش باد شدید موقتی، کاهش محسوس دما (ساحلی و جلگه ای تا ۸ و در ارتفاعات تا ۱۵ درجه)، رعدوبرق، در مناطق مرتفع بالای ۲۰۰۰ متر بارش مخلوط باران و برف از پیامدهای سامانه بارشی است.

اسدی ادامه داد: منطقه اثر این سامانه بارشی در سطح استان است و اثر مخاطره آن، آبگرفتگی معابر عمومی بویژه در مناطق ساحلی و جلگ‌ه‏ای، بالاآمدن آب رودخانه ها، مه آلود شدن، کاهش دید، ریزش سنگ در جاده‏‌ها و محورهای کوهستانی خواهد بود.

وی در توصیه ای گفت: پاکسازی کانال های هدایت آب های سطحی در شهرها، مقاوم‏سازی سازه های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها، احتیاط در تردد جاده ای، پرهیز از صعود کوهنوردان به ارتفاعات، برداشت شالی رسیده کشت دوم و آماده سازی سیستم گرمایشی دامداری، مرغداری و گلخانه‌ها مورد تاکید است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین