کد خبر: ۷۳۲۸۳۳
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۴
مشاوره قبل از ازدواج اجباری شود

وزارت ورزش: مراکز مشاوره در ترغیب فرزندآوری بهنگام ورود می‌کنند

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: در موضوع جمعیت و ترغیب فرزندآوری بهنگام مراکز مشاوره ورود می‌کنند تا از بحران جمعیتی به سلامت عبور کنیم.
وزارت ورزش: مراکز مشاوره در ترغیب فرزندآوری بهنگام ورود می‌کنند
آفتاب‌‌نیوز :

اعظم کریمی شامگاه دوشنبه ۲۶ مهرماه در آیین اختتامیه دوره ملی دانش‌افزایی مراکز مشاوره ویژه مدیران، روانشناسان و مشاوران مراکز تخصصی ازدواج و خانواده با بیان اینکه مشاوره قبل از ازدواج باید اجباری شود، افزود: پوشش بیمه‌ای مشاوره را دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از پدیده‌هایی که امروز با آن مواجهیم تا چند دهه قبل نامشان به گوش ما نخورده بود، اظهار کرد: این پدیده‌ها امروز به آسیب‌های اجتماعی بدل شده و اگر با این آسیب‌ها مقابله نکنیم، عوارض جبران‌ناپذیری خواهند داشت.

کریمی مطرح کرد: اگر مشاوران به مسائل ورود نمی‌کردند شاهد فروپاشی خانواده‌های بسیاری بودیم در حالی‌که در حال حاضر مراکز مشاوره در حوزه ازدواج بسیار خوب عمل کرده و باعث شده‌اند ازدواج‌های پایداری رقم بخورد.

وی با بیان اینکه حمایت از مراکز مشاوره سیاست ماست، گفت: ارائه مشاوران رایگان به اقشار مختلف مردم به ویژه افراد کم‌بضاعت یکی از برنامه‌ها است، علاوه بر این پوشش بیمه برای امور مشاوره را دنبال می‌کنیم.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان شرح داد: برای اجباری شدن مشاوره قبل از ازدواج باید بسترهای آن فراهم شود و مراکز مشاوره در همه نقاط کشور افزایش یابند تا شاهد اثر گذاری آنها باشیم.

کریمی در ادامه بیان کرد: برای استفاده از ظرفیت استان‌های کشور و مشاوران خبره هیچ یک از دوره‌های آموزشی حوزه جوانان در تهران برگزار نشده و به استان‌ها سپرده شده است، علاوه بر این تا پایان سال هم چندین دوره نیز برگزار خواهیم کرد و امیدواریم این دوره‌ها به تحکیم خانواده منجر شوند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان تغییر سبک زندگی خانواده‌ها را دغدغه دیگر این حوزه دانست و افزود: مراکز مشاوره در موضوع اثرگذاری شبکه‌های اجتماعی ورود کرده‌اند چراکه امروز بیشتر اعضای خانواده‌ها به گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی دسترسی دارند و در واقع فضای مجازی بیشتر به زیان تحکیم خانواده بوده است.

در پایان این آیین از همسر و فرزند شهید مجید صانعی تقدیر به عمل آمد، گفتنی است این شهید بزرگوار از جامعه ورزشکاران استان بود و در ۲۵ مهرماه سال ۹۴ در سوریه و در دفاع از حرم حضرت زینب(س) به درجه والای شهادت نایل آمد. همچنین در این مراسم از دکتر صادق چیت‌سازیان، برادر شهید علی چیت‌سازیان تقدیر شد و از مراکز مشاوره برتر استان همدان نیز تقدیر به عمل آمد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین