کد خبر: ۷۳۲۹۰۴
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲

کرج در وضعیت نارنجی قرار دارد

سخنگوی ستاد کرونای استان البرز گفت: تزریق واکسن در پیشگیری از شیوع کرونا بسیار موثر است و طبق تحقیقات انجام شده، عوارض آن نزدیک به صفر است.
کرج در وضعیت نارنجی قرار دارد
آفتاب‌‌نیوز :

مهرداد بابایی با اشاره به آخرین وضعیت رنگ بندی کرونایی در البرز اظهار کرد: در حال حاضر طالقان در وضعیت آبی، کرج نارنجی و مابقی شهرستان‌های استان هم در وضعیت زرد قرار دارند.

وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۵ بیمار جدید در بیمارستان‌های استان بستری و ۷۰ نفر هم پس از بهبودی مرخص شده‌اند.

وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته هفت نفر بر اثر ابتلای قطعی به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر تعداد مراجعین سرپایی به مراکز درمانی و بهداشتی استان حدود ۲۰۰۰ نفر است.

بابایی در پاسخ به اینکه آیا تزریق دز سوم واکسن کرونا به جامعه هدف آغاز شده، ادامه داد: تزریق دز سوم به کادر بهداشت و درمان که در صف اول مقابله با کرونا قرار دارند و همچنین بیماران صعب العلاج از مدتی قبل شروع شده و به تدریج انجام می‌شود.

سخنگوی ستاد کرونای استان البرز اضافه کرد: در حال روزانه بیش از ۳۰ هزار دز واکسن کرونا در استان تزریق می‌شود و در خصوص تامین واکسن هیچ کمبودی وجود ندارد.

وی ادامه داد: تزریق واکسن در پیشگیری از شیوع کرونا بسیار موثر است و طبق تحقیقات انجام شده، عوارض آن نزدیک به صفر است.

این مسئول با اشاره به اینکه نباید فراموش کنیم در کنار تزریق واکسن، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی هم بسیار مهم است، گفت: تجربه نشان داده کشورهایی که درصد بیشتری از جمعیتشان در مقابل کرونا واکسینه شدند ولی پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند، آمار مبتلایان آنها با سرعت زیادی در حال افزایش است.

بابایی در پاسخ به اینکه با توجه به اثر بخشی شش ماهه واکسن، آیا لازم است هر شش ماه یکبار واکسن کرونا دریافت کنیم، ابراز کرد: هنوز این مساله قطعی نشده ولی ممکن است این اتفاق در آینده بیفتد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین