کد خبر: ۷۳۲۹۲
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۸۷ - ۱۱:۵۸

کلاس فیلمسازی «تارانتینو» در کن

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فیلمساز صاحبنام آمریکایی ماه آینده در شصت و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کن کلاس پیشرفته فیلمسازی برپا می‌کند.

به گزارش مهر، هالیوود ریپورتر اعلام کرد کوئنتین تارانتینو در چند سال اخیر یکی از چهره‌های ثابت جشنواره فیلم کن بوده و آخرین بار پارسال با فیلم "ضدمرگ" در بخش مسابقه حضور داشت.

فیلمساز 45 ساله در 1994 برای فیلم "داستان عامه‌پسند" برنده جایزه نخل طلا شد و چهار سال پیش نیز رئیس هیئت داوران کن بود. در بیانیه برگزارکنندگان جشنواره آمده که او در دوره شصت و یکم "با تمام علاقه‌ای که می‌دانیم به سینما دارد و به خاطر آن دوستش داریم"، برای تماشاگران از تجربیات حرفه‌ای خود به عنوان یک فیلمساز و فیلمنامه‌نویس می‌گوید.

سیدنی پولاک، وونگ کار وای، نانی مورتی، استفن فریرز و مارتین اسکورسیزی در سال‌های اخیر کلاس‌های پیشرفته جشنواره کن را برپا کرده‌اند. شصت و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن از 14 تا 25 مه (25 اردیبهشت تا پنجم خرداد) برگزار می‌شود و شان پن رئیس هیئت داوران است.

تارانتینو سازنده فیلم‌های "سگدانی" 1992، "جکی براون" 1997، "بیل را بکش: جلد یک" 2003 و "بیل را بکش: جلد دو" 2004 است. او برای "داستان عامه‌پسند" برنده اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین