کد خبر: ۷۳۳۰۱
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۸۷ - ۱۲:۲۸
امیر رضا خادم:‌

تغییر وزیر اقتصاد، توجیه سیاست‌های غلط است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هفتم تصریح کرد: تغییر دانش‌جعفری، در جهت توجیه سیاست‌های غلطی است که تاکنون در عرصه اقتصادی وجود داشته و اکنون دولت برای به تعویق انداختن اعتراضات در این زمینه به دنبال تغییر وزیر است. 

امیر رضا خادم، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هفتم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب درباره ارزیابی خود از تصمیم دولت برای ایجاد تغییرات جدید در کابینه اظهار داشت:‌ تغییر در کابینه در صورتی که در جهت جبران اشتباهات و اقدامات گذشته صورت گیرد، می‌تواند در جهت‌ نوآوری در بخش‌های مختلف و اقدامی مثبت تلقی شود که آثاری مثبت در سیاستگذاری‌های کلان کشور در پی خواهد داشت.

وی در عین حال افزود: اما اگر تغییرات کابینه در اثر اختلاف‌نظرهای داخلی باشد صرفا باعث ایستایی و مشکلات بیشتر خواهد شد که آثاری کاملا منفی به دنبال خواهد داشت.

نماینده تهران در مجلس هفتم با تاکید بر این‌که مدیریت نیاز به شجاعت دارد، اضافه کرد: نفس ایجاد تغییر، شجاعت مدیریتی را در خود مستتر دارد که ارزشمند است چرا که قبول و پذیرش اشتباه به نوعی شجاعت محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: ‌البته باید دید که این تغییر در چه جهتی صورت می‌گیرد. اگر تغییرات خود اشتباه دیگری را در عرصه مدیریتی رقم بزند، محل سوال و نیازمند بررسی عمیق‌تر خواهد بود.

خادم با ذکر نمونه‌هایی از تغییرات در دولت نهم، تصریح کرد: آنچه درباره وزارت آموزش و پرورش اتفاق افتاد، کاملا مورد نیاز بود ولی درباره وزرات اقتصاد و دارایی باید گفت که تغییر مورد نظر، ناشی از سیاست‌های غلطی است که تاکنون در عرصه اقتصادی وجود داشته و اکنون دولت برای توجیه آنها و به تعویق انداختن اعتراضات در این زمینه به دنبال تغییر وزیر است.

وی افزود: در واقع دولت در این بخش قصد دارد با تغییر مدیر ارشد به نوعی کسب فرصت کرده که این امر چندان مثبت به نظر نمی‌رسد و می‌تواند موجبات عدم اطمینان و ثبات مدیریتی را فراهم آورد. 

تغییر مدیر، مشکل سازمان ملی جوانان را حل نمی‌کند
 
خادم در ادامه با اشاره به انتقادات خود به سازمان ملی جوانان و اخباری مبنی بر تغییر رییس این سازمان اظهار داشت: انتقادات من به سازمان ملی جوانان،‌ نقد به کلیت تشکیلات آن بود و به عقیده من این بخش اشکالات به شخص مدیر برنمی‌گردد.

وی افزود:‌ انتقادات مورد نظر من به ساختار سازمان ملی جوانان و چرایی حضور آن و همچنین اشکالاتی که در نحوه عملیاتی کردن قوانین و مقررات در آن وجود دارد، برمی‌گردد.

خادم ادامه داد: آنچه در واقعیت در سازمان ملی جوانان اجرا می‌شود با قوانین هماهنگی ندارد و حتی اگر ریاست این سازمان نیز تغییر کند بازهم سازمان ملی جوانان با همان ساختار و تشکیلات ناکارآمد به حیات خود ادامه خواهد داد.

وی اضافه کرد: تغییر در مدیریت سازمان ملی جوانان صرفا توجیه جامعه جوانان خواهد بود و مشکل این سازمان را حل نمی‌کند چراکه سیستم این سازمان مشکل دارد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۸۷/۰۱/۲۴
0
0
چه عجب حالا كه انتخاب نشده يه حرفي زد !
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین