کد خبر: ۷۳۳۱۰۴
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱

دولت می خواهد بنزین را گران کند؟

اگر وضعیت اقتصادی و معیشت مردم بهتر شود و دولت بتواند با مردم تعامل کند که درآمدها به مردم منتقل شود، افزایش قیمت حامل های انرژی امکان پذیر است.
دولت می خواهد بنزین را گران کند؟
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس کمیسیون برنامه و‌بودجه مجلس شورای اسلامی در مورد احتمال افزایش قیمت حامل های انرژی در لایحه بودجه ۱۴۰۱گفت: لایحه بودجه یک بسته است، باید ببینیم بسته را چگونه می بندند و برای ما می آورند. اگر بسته ای که بستند و برای مجلس آوردند، همه بندها هم افزایی و همراهی داشتند، مصوب می کنیم؛ اگر نداشتند تغییر می دهیم.

حمیدرضا حاجی بابایی اظهار کرد: قطعا جامعه چنین کششی ندارد و افزایش قیمت حامل های انرژی کار عاقلانه ای نیست، با وضعیت معیشت فعلی و زندگی امروز چنین چیزی امکان پذیر نیست ولی اگر وضعیت اقتصادی بهتر شود، زندگی ها متحول شود، جامعه شرایطش را ایجاد کند و دولت بتواند با مردم تعامل کند که درآمدها به مردم منتقل شود افزایش قیمت حامل ها امکان پذیر است؛ که البته در این شرایط هم باید دولت بسته کاملی را به مجلس ارائه دهد که کسی آسیبی نبیند، اما با شرایط فعلی افزایش قیمت عاقلانه نیست.

وی ادامه داد: ما از لایحه دولت خبر نداریم و احتمال اینکه دولت تصمیمی برای افزایش قیمت حامل های انرژی داشته باشد کم است.

حاجی بابایی در مورد افزایش قیمت یارانه نقدی نیز گفت: اگر شرایط تغییر کند متناسب با آن یارانه پرداخت می شود اگر شرایط تغییر پیدا نکند همین یارانه فعلی به مردم پرداخت می شود .

وی در پاسخ به این سوال که آیا منظورتان از تغییر شرایط برداشتن تحریم هاست گفت: نه بحث تحریم ها مد نظر نیست، بر فرض مثال، در بحث ارز ترجیحی دولت تغییر ایجاد می کند که حتما باید یارانه اش را به مردم پرداخت کند؛ اما اگر نخواهد تغییر دهد که هیچگونه تغییری در بحث یارانه نقدی هم ایجاد نمی شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین