کد خبر: ۷۳۳۱۹۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳

چرا دولت نمی‌گوید دلیل معطل گذاشتن مذاکرات وین چیست؟

انتظار برای رفع تحریم‌‌ها و شروع مذاکرات وین، بیش از حد معمول شده و دولت سیزدهم پاسخ قانع‌کننده‌ای برای این تاخیر ارائه نکرده است.
چرا دولت نمی‌گوید دلیل معطل گذاشتن مذاکرات وین چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی نوشت: آغاز هفته وحدت و برگزاری سی و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی در تهران، رویداد مهم داخلی این هفته بود. اصل برگزاری چنین کنفرانسی قطعاً مفید است اما در طول 35 سال گذشته که برگزاری آن تکرار شده، تغییر محسوسی در عرصه تعاملات سیاسی و اجتماعی امت اسلامی به وجود نیامده است. مشابه چنین کنفرانسی در حوزه‌های علمیه و سایر مجامع نیز برگزار شده که آنها نیز نتیجه ملموسی دربر نداشته‌اند. در طول این 35 سال، برخلاف توصیه هرساله شرکت‌کنندگان در کنفرانس‌های وحدت، گروه‌های تکفیری تروریستی یکی پس از دیگری سر برآوردند و جهان اسلام را گرفتار تشتت و خون‌ریزی‌های کم‌سابقه و جنایتبار کردند و به وحدت امت اسلامی لطمه‌های سنگینی زدند.

این ضایعات خسارت‌بار نشان می‌دهند تلاش‌های مربوط به وحدت باید به جای شعار دادن و توصیه کردن، به راهکارهای عملی کشانده شوند. قبل از هر چیز باید این کنفرانس‌‌ها آسیب‌شناسی شوند تا معلوم شود چرا به نتیجه عملی موردنظر نرسیده‌اند و چرا جهان اسلام به جای آنکه هر روز به وحدت نزدیک شود، به تفرقه و تشتت دچار شده است. با این روشی که تاکنون داشته‌ایم، روشن است که سال دیگر هم شماره بعدی کنفرانس وحدت را در تهران برگزار می‌کنیم و باز هم شعار می‌دهیم و توصیه می‌کنیم ولی خواهیم دید که چیزی تغییر نکرده جز اینکه نقاط بیشتری از جهان اسلام دچار تفرقه شده و رنگ خون به خود گرفته است. اگر آسیب‌شناسی به پیدا کردن راهکار عملی جهت نجات دادن امت اسلامی از تفرقه منجر شود، می‌توان به این قبیل کنفرانس‌‌ها امیدوار بود.

گفتگوی تلویزیونی رئیس‌جمهور رئیسی که شب سه‌شنبه این هفته برای دومین‌بار بعد از تشکیل دولت سیزدهم صورت گرفت، برخلاف انتظار نکته جدیدی نداشت. این قبیل گفتگوهای یکنواخت، با مجری ثابت، همراه با تعارفات و خالی از سوال‌های مورد ابتلای مردم، مشکلی را حل نمی‌کنند. اینکه رئیس‌جمهور به مردم امیدواری بدهد، خوبست ولی مردم انتظار دارند زمانی هم برای تحقق وعده‌‌ها مشخص شود و نتایج عملی وعده‌‌ها نیز در زندگی‌‌ها محسوس گردند. سخنانی از قبیل اینکه مشکلات کنونی محصول سیاست‌های قبل است نیز برای مردم قابل قبول نیست. مردم در انتظارند ببینند آقای رئیس‌جمهور که در تبلیغات انتخاباتی می‌گفت تمام مشکلات قابل حل هستند، چگونه آنها را حل می‌کند و به سفره‌‌ها رونق می‌بخشد.

انتظار برای رفع تحریم‌‌ها و شروع مذاکرات وین، بیش از حد معمول شده و دولت سیزدهم پاسخ قانع‌کننده‌ای برای این تاخیر ارائه نکرده است. طرف‌های غربی این روزها سخن از نزدیک شدن زمان پایان مهلت گفتگوها به میان می‌آورند ولی طرف ایرانی هنوز حتی تکلیف هیات مذاکره‌کننده را هم روشن نکرده است. از دولتی که خود را جهادی و انقلابی می‌داند، انتظار سرعت عمل وجود دارد، چیزی که هنوز در این زمینه دیده نشده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
1
2
فعلا مشغول ریل گذاری هستند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
1
2
کدوم مذاکره
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین