کد خبر: ۷۳۳۳۴۰
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۱
گروسی:

آمریکا و ایران وارد دوره سرنوشت ساز مذاکرات برجام می‌شوند

رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: ایالات متحده و ایران وارد یک دوره تعیین کننده برای از سرگیری مذاکرات برای بازگشت مجدد به توافق هسته ای ایران می شوند.
آمریکا و ایران وارد دوره سرنوشت ساز مذاکرات برجام می‌شوند
آفتاب‌‌نیوز :

گروسی در مصاحبه با واشنگتن پست گفت که ایران از وی برای دیدار با رهبران سیاسی در روزهای آینده دعوت کرده است.

وی افزود: قصد دارد در مورد اختلال در نظارت بر برنامه هسته ای ایران و سایر موضوعاتی که می تواند بازگشت به برجام را دشوارتر کند، بحث و گفت و گو کند.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد: سایر طرف‌های توافق- بریتانیا، فرانسه، آلمان، روسیه، چین و ایالات متحده به وی گفته‌اند که اگر نظارت (آژانس) به طور کامل بازیابی نشود، دستیابی به توافقی از این نوع بسیار دشوار خواهد بود.

ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که ایالات متحده می خواهد مذاکرات برای پیوستن مجدد به توافق بزودی از سر گرفته شود.

پرایس افزود: ما امیدواریم که تعریف آنها از بزودی با تعریف ما مطابقت داشته باشد. ما دوست داریم مذاکرات در وین در اسرع وقت از سر گرفته شود.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه در سخنانی کوتاه قبل از دیدار با گروسی در واشنگتن اظهار داشت آمریکا قاطعانه از کار آژانس بین المللی انرژی اتمی حمایت می کند.

بلینکن با بیان اینکه کار آژانس بین المللی انرژی اتمی حفظ صلح و ثبات در جهان، حیاتی است، افزود که این آژانس نقش حیاتی در نظارت بر فعالیت های هسته ای ایران دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین