کد خبر: ۷۳۳۳۴۳
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۶
سازمان محیط زیست کشور شرایط مطلوبی ندارد

کارکنان محیط زیست ۲ برابر شده

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: این سازمان از نظر تجهیزات، ترابری و نیروی انسانی در شرایط مطلوب نیست هر چند کارهای بسیار خوبی طی سالهای اخیر در این زمینه انجام شده است.
کارکنان محیط زیست ۲ برابر شده
آفتاب‌‌نیوز :

علی سلاجقه عصر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران در مشهد افزود: سال ۹۰ مجموعه کارکنان محیط زیست سه هزار و ۵۰۰ نفر بود که اکنون حدود ۲ برابر شده است و به همین نسبت از نظر تجهیزات انفرادی و پایشی وضعیت مناسب است اما ایده‌ال و مطلوب نیست.

وی ادامه داد: وظیفه ما این است که وضعیت را ارتقا دهیم که در این راستا در بودجه سال آینده به این امر توجه می‌شود و رایزنی های خوبی هم با کمیسیونهای مجلس شورای اسلامی در حال انجام است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با شرایط موجود و بودجه انقباضی سعی خواهیم کرد بودجه سازمان محیط زیست به نحو مطلوب تامین شود. از نظر تجهیزات هم سعی خواهیم کرد فناوریهای نوین و تجهیزات مورد نیاز را از شرکتهای داخلی تامین کنیم.

وی با بیان اینکه ساختار کنونی سازمان حفاظت محیط زیست متناسب با ماموریتها و وظایف آن نیست افزود: سعی می‌کنیم تحول اساسی و تعالی سازمانی متناسب با ماموریتهای قانونی خود را طی سه ماه آینده انجام دهیم که بر این اساس رویکردها متفاوت و مبتنی بر ماموریتها خواهد بود.

سلاجقه ادامه داد: رسیدگی به بحران آب، تالابها، پسماند و آلودگی هوا را در دستور کار و مورد توجه داریم. هر کجا موضوع آب مطرح شود حقابه طبیعت نیز باید در نظر گرفته شود. نیازمند فرهنگ سازی و مشارکت مردمی به عنوان یکی از موضوعات اساسی در حفظ محیط زیست هستیم و در این راه باید ظرفیتهای قانونی صدا و سیما نیز به کار گرفته شود.

وی گفت: در خراسان رضوی تعامل خوبی بین مسوولان شهری و اداره کل محیط زیست وجود دارد که در بخشهای مختلف می‌تواند الگویی برای سایر استانها باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین