کد خبر: ۷۳۳۴۹۲
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲

رئیسی: در اردبیل کلنگی زمین نزدیم

رئیس جمهور با اشاره به اینکه تکمیل طرح های نیمه تمام استان اردبیل در اولویت دولت قرار دارد، گفت: در سفر به اردبیل کلنگی به اردبیل نزدیم.
رئیسی: در اردبیل کلنگی زمین نزدیم
آفتاب‌‌نیوز :

سید ابراهیم رئیسی در نشست خبری خود در پایان سفر به اردبیل در پاسخ به پرسشی درباره رویکرد دولت برای توسعه استان اردبیل اظهار کرد: این استان ظرفیت های بسیاری دارد و نباید این میزان بیکاری و مشکلات وجود داشته باشد و مردم گله مند باشند. ما قبل از ورود به استان، مشکلات را بررسی کردیم و در تهران جلسات مختلفی برگزار شده است. طرح های استان در جلسه ای به ریاست معاون اول بررسی شده و میزان اعتبارات و زمان تکمیل طرح ها تصویب شده است و قرار شد اعتبار این طرح ها در بودجه امسال و سال آینده تخصیص داده شود.

وی ادامه داد: ما در اردبیل پروژه جدیدی را آغاز نکردیم، زیرا طرح های نیمه تمام مردم را رنج می‌دهد. برخی پروژه‌ها بیش از دو سال معطل مانده است که باید تکمیل شود.

رئیس جمهور در ادامه خاطرنشان کرد: کشت و صنعت مغان برای امنیت غذای کشور بسیار مهم است. به مسئولان کشت و صنعت مغان و وزیر جهاد کشاورزی تاکید کردم که این شرکت باید در زمینه ایجاد اشتغال و افزایش تولید فعال شود. هم‌اکنون نیز ۲۰۰۰ نفر در این شرکت مشغول کار هستند اما امکان رسیدن میزان اشتغال در این شرکت به ۱۰ هزار نفر وجود دارد. در گذشته هم همین تعداد مشغول بودند. همچنین صنایع تبدیلی نیز می‌تواند فعال شود و ارزش افزوده ایجاد کند.

رئیسی با بیان اینکه طرح آبیاری تا حدود زیادی انجام شده اما رها شدن آن موجب ایجاد خسارت جدی شده است، گفت: تکمیل این طرح یکی دیگر از تصمیمات دولت بود. همچنین قرار شد به خواسته عشایر و کشاورزان رسیدگی شود.

رئیس جمهور همچنین، گفت: آنچه انسان را رنج می دهد این است که سدهای استان به سامان قطعی نرسیده‌اند و کشاورزان با مشکل مواجه هستند؛ حتی مشکل آب شرب هم وجود دارد. البته در کشور کمبود بارش داریم اما راهکارهایی برای خروج از مشکلات وجود دارد.

رئیس دولت سیزدهم در ادامه با اشاره به تعداد زیاد تلفات و تصادفات جاده ای در استان اردبیل، خاطرنشان کرد: تکمیل جاده‌های مواصلاتی یکی دیگر از اولویت های ماست. در این راستا قرار شد فازهای ضروری جاده های مواصلاتی سریعتر تکمیل شود و تکمیل سایر بخش ها هم طولانی نشود. از سویی پروژه احداث راه آهن به آرزوی مردم استان تبدیل شده است. قرار بود راه آهن استان شش ساله تمام شود اما اکنون ۱۵ سال شده است. اعتبار این طرح ها باید تهیه شود؛ اما قانون فروش مازاد دارایی های دولت در کل کشور به درستی اجرا نمی شود، در حالی که استاندار بخشی از اعتبارات را باید از این محل تامین کند.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به اینکه باید گام های اساسی در بخش کشاورزی استان برداشته شود، گفت: تضمین خرید محصول کشاورزی باید انجام شود تا کشاورز امید داشته باشد که محصولش به فروش می رسد. ایجاد منطقه آزاد نیز یکی از خواسته های دیگر مردم است که در مجمع تشخیص مصلحت تصویب شده است و باید اجرا شود. این خواسته به حق مردم است، البته منطقه آزاد باید مرکز تولید و صادرات باشد نه منطقه واردات کالا، ما در مجموع در این سفر دنبال تکمیل طرح های نیمه تمام و در اولویت بودیم و کلنگی به زمین نزدیم.

رئیسی در ادامه تصریح کرد: مردم اجرای عدالت در تقسیم بودجه را می‌خواهند. بودجه ۱۴۰۱ باید عادلانه بسته شود، یعنی تقسیم بودجه بر اساس آمایش سرزمینی و نیازهای منطقه‌ای انجام شود تا در کشور توسعه متوازن ایجاد شود. ما این مسئله را در برنامه خود داریم.

رئیس جمهور در پایان با بیان اینکه ۳۰ تا ۴۰ درصد از ظرفیت تولیدی اردبیل معطل مانده است، اظهار کرد: فعال کردن این ظرفیت اولویت دیگر ماست. کارخانه های تعطیل و نیمه تعطیل باید فعال شوند و نه فقط استاندار بلکه همه مدیران در این زمینه باید تلاش کنند تا اشتغال در استان برای جوانان به ویژه جوانان تحصیلکرده ایجاد شود. ما در دولت وعده غیر قابل تحقق نمی دهیم. وقتی وزرا در شورای اداری وعده ای می دهند، از قبل برنامه ریزی های لازم برای آن انجام شده است. من معتقدم وضعیت فعلی استان در آینده، باید متفاوت از وضع موجود باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین