کد خبر: ۷۳۳۴۹۷
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲

قدردانی رهبران اتحادیه اروپا از مرکل

رهبران اتحادیه اروپا روز جمعه در بروکسل از آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در جریان نشستی که احتمال داده می شود آخرین حضور رسمی او در این جمع پس از ۱۶ سال زمامداری باشد، قدردانی کردند.
قدردانی رهبران اتحادیه اروپا از مرکل
آفتاب‌‌نیوز :

در این روز شارل میشل، رئیس‌ شورای اتحادیه اروپا در صفحه توئیترش ویدئویی از ۱۶ سال حضور آنگلا مرکل در نشست‌های این شورا منتشر کرد. صدراعظم آلمان در این ویدئو با چهار رئیس‌جمهوری متفاوت فرانسه یعنی ژاک شیراک، نیکولا سارکوزی، فرانسوا اولاند و امانوئل ماکرون دیده می‌شود.

شارل میشل همچنین در سخنانی گفت که نشست‌های ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا بدون آنگلا مرکل مانند «رم بدون واتیکان» یا «پاریس بدون برج ایفل» خواهد بود. رئیس‌ شورای اتحادیه اروپا ضمن ستایش از «هوش» صدراعظم آلمان گفت که جای او «به ویژه در این دوران حساس» خالی خواهد بود.

سران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا برای لحظاتی در جریان نشست خود به طور ایستاده آنگلا مرکل را تشویق کردند. آنها همچنین یکی از آثار ماکسیم دوتر، هنرمند جوان فرانسوی-هلندی را به صدراعظم آلمان هدیه دادند.

ادای احترام به آنگلا مرکل در جریان نشست شورای اتحادیه اروپا منحصر به رهبران اروپایی نبود زیرا باراک اوباما، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا نیز در پیامی ویدئویی از طرف مردم کشورش از صدراعظم آلمان برای «دوستی و رهبری» او تشکر کرد.

آنگلا مرکل در جریان بحران حوزه مالی یورو که به دنبال بحران مالی سال ۲۰۰۸ میلادی پدید آمد با انتقادهای زیادی در سطح اروپا روبرو شد. با این حال واکنش او به بحران ورود پناهجویان در سال ۲۰۱۵ و سپس نقش‌آفرینی‌اش در دفاع از بدهی مشترک کشورهای عضو اتحادیه اروپا پس از شیوع ویروس کرونا تحسین بسیاری را برانگیخت.

احزاب سوسیال دموکرات، سبز و دموکرات آزاد در آلمان روز پنج‌شنبه اعلام کردند که تلاش خواهند کرد تا دولت اولاف شولتس، جانشین احتمالی آنگلا مرکل کار خود را از اوایل دسامبر (اواسط آذر) آغاز کند.

آنگلا مرکل در حالی حدود ۴۵ روز دیگر از صدراعظمی آلمان کنار خواهد رفت که اورزولا فن درلاین، وزیر سابق دولتش ریاست کمیسیون اروپا را برعهده دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین