کد خبر: ۷۳۳۴۹۹
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
همزمان با دیدار پوتین با نفتالی بنت؛

گفتگوی لاوروف با وزیرخارجه اسرائیل درباره برجام

وزیر امور خارجه روسیه با «یائیر لاپید»، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روز جمعه به صورت تلفنی گفتگو کرد.
گفتگوی لاوروف با وزیرخارجه اسرائیل درباره برجام
آفتاب‌‌نیوز :

«سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه با «یائیر لاپید»، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روز جمعه به صورت تلفنی گفتگو کرد.

به گزارش تاس، مذاکره درباره برجام و برخی موضوع‌های منطقه‌ای از مهمترین موضوعات این گفتگو بوده است.

در بیانیه‌ای که در این ارتباط وزارت امور خارجه روسیه منتشر کرده، گفته شده است: وزیر خارجه روسیه به ابتکار طرف اسرائیلی با وی گفت و گوی تلفنی کرد. این گفتگوها به مناسبت سی مین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین دو طرف و همچنین در ادامه گفت و گوهای ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با نفتالی بنت در شهر سوچی صورت گرفته است.

وزارت خارجه روسیه همچنین گفت: لاوروف و لاپید درخصوص برخی مسائل مهم بین المللی و منطقه‌ای ازجمله پیرامون برنامه هسته‌ای ایران و برجام تبادل نظر کردند.

پیش از این، منابع خبری از دیدار و گفت‌وگوی رئیس جمهوری روسیه و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره روابط میان دو طرف و پرونده سوریه خبر داده بودند. پوتین در جریان این دیدار سطح روابط میان مسکو و تل‌آویو را ستود و تاکید کرد کرد که منافع مشترکی میان آنها به ویژه در پرونده سوریه وجود دارد. پوتین همچنین روابط دو طرف را منحصر به فرد و همراه با اعتماد متقابل خواند و ابراز امیدواری کرد که دولت بنت به رویکرد بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در رابطه با روابط با روسیه ادامه دهد. رئیس جمهوری روسیه در این دیدار ادامه داد: همانطور که می‌دانید ما در تلاش برای بازگرداندن اقتدار دولت سوریه هستیم و مسائل مورد مناقشه میان ما (روسیه و رژیم صهیونیستی) وجود دارد که تعداد آنها کم نیست، اما با این وجود دیدگاه‌های مشترک و فرصت‌هایی نیز برای همکاری؛ به ویژه در زمینه مقابله با تروریسم وجود دارد. به طور کلی مسائل زیادی وجود دارد که باید آنها را بررسی کنیم.

در مقابل بنت نیز بر اهمیت روابط با روسیه برای رژیم صهیونیستی تاکید کرد و گفت که پوتین طی دو دهه گذشته روند تقویت روابط میان دو طرف را رهبری کرد و موفق شد آن را به سطح کنونی ارتقا دهد. وی همچنین از تمایل خود برای بررسی تحولات سوریه و برنامه هسته‌ای ایران با پوتین خبر داده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین