کد خبر: ۷۳۳۵۲۵
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹

بچه بیارن زندگیشون خوب میشه!

یک کارشناس امور اجتماعی در اردکان معتقد است بر اساس نظریه «آلبرت آلیس» نظریه پرداز و صاحب‌سبک در خانواده درمانی، زندگی که بر پایه عقلانی _ عاطفی استوار است و بلوغ فکری و عقلی زوجین اساس تصمیم‌گیری باشد، دیگر سبک سنتی مثل عنوان «بچه بیارن زندگیشون خوب میشه» بی معناست.
بچه بیارن زندگیشون خوب میشه!
آفتاب‌‌نیوز :

شاید این جمله را شنیده باشید که برخی در مورد زوج‌های در ابتدای راه زندگی می‌گویند: «بچه بیارین زندگیتون خوب میشه!». غالباً زن و شوهرهای تازه ازدواج کرده، برای شروع زندگی کلی مشکلات ریز و درشت با هم دارند و اطرافیان این نسخه را برای آنها می‌پیچند که اگه بچه بیارین همه چیز درست میشه! ولی آیا این نسخه‌، شفابخش زندگی‌هاست ؟

«محمدجواد عابدی اردکانی» کارشناس مسائل اجتماعی با اشاره به نظریه «آلبرت آلیس» در این خصوص می‌گوید: این نظریه پرداز و صاحب سبک در خانواده درمانی، نظریه‌ای دارد مبنی بر این که زندگی بر پایه عقلانی _ عاطفی استوار است و در مورد ازدواج نیز آنچه مهم است بلوغ فکری و عقلی زوجین است.

وی ادامه می‌دهد: زن و شوهر وقتی می‌توانند با هم سازگار باشند که به لحاظ بلوغ عاطفی، روانی و عقلانی به هم نزدیک باشند و بلوغشان از متوسطه بلوغ فکری _عاطفی جامعه بالاتر باشد.

عابدی اردکانی خاطرنشان می‌کند: اگر چنین بود آن وقت زن و شوهر همدیگر را درک و در کنار هم با آرامش و شاداب زندگی خواهند کرد، حال چه با فرزند آوری وچه بدون فرزند آوری.

این فعال اجتماعی در پایان با بیان این مطلب که نباید برخی باورها را که در افکار عمومی به بیان ساده‌ای مطرح می شود به همان سادگی پذیرفت، اظهار می‌کند: آمدن فرزند کمکی به سازگاری زن و شوهری که بلوغ عاطفی و عقلانی نزدیک به هم ندارند، نخواهد کرد بلکه ممکن است به لحاظ در کانون توجه قرار گرفتن فرزند توسط یکی از والدین وضع را بدتر هم کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین