کد خبر: ۷۳۳۶۱۵
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

تردد قطارها در راه‌آهن شمال از سر گرفته شد

مدیرکل راه‌آهن شمال گفت: تردد قطارها در خط آهن شمال که به دلیل حادثه خروج چهار واگن باری از ریل و واژگونی در شهرستان سوادکوه از نخستین ساعات امشب متوقف شده بود با بازگشایی مسیر از سر گرفته شد.
تردد قطارها در راه‌آهن شمال از سر گرفته شد
آفتاب‌‌نیوز :

خدایار طالبی شامگاه شنبه اظهار کرد: عصر امروز چهار واگن قطار باری که در مسیر شمال-جنوب در حال حرکت بود در محور پل‌سفید ورسک و محدوده بین ایستگاه سرخ‌آباد و ورسک از ریل خارج شد که متوقف شدن تردد قطارها از این مسیر را به دنبال داشت ، اما با تلاش همکاران ما در اداره کل راه‌آهن شمال این مسیر از ساعت ۲۲:۰۵ دقیقه با عبور آزمایشی یک قطار بازگشایی شد.

وی افزود: بلافاصله پس از وقوع حادثه ستاد مدیریت بحران در اداره کل راه‌آهن تشکیل شد و نیروهای امدادی و فنی به منطقه اعزام شدند. حدود ۱۵۰ نیروی فنی راه‌آهن در این محل حضور یافتند تا کارهای مربوط به بررسی عوامل حادثه و همچنین بازگشایی محور را انجام دهند.

مدیرکل راه‌آهن شمال تصریح کرد: در حال حاضر سیر حرکت قطارها آغاز شده و قطار ساری-مشهد نیز از مبدا حرکت کرده است. قطار تهران-ساری نیز امشب مشکلی برای تردد نخواهد داشت.

طالبی اظهار کرد: از چهار واگن مخزن واژگون شده یک مخزن پر بود و سه مخزن دیگر خالی بودند. جداسازی واگن‌ها و ایمن‌سازی مسیر نیز به طور کامل انجام شده است.

وی افزود: هنوز دلیل اصلی این حادثه مشخص نشده و کارشناسان راه‌آهن در حال بررسی هستند تا علل این خروج از ریل و واژگونی را دریابند.

براساس آمار روزانه پنج هزار مسافر در مسیر راه آهن شمال که از گرمسار در استان سمنان تا اینچه برون در استان گلستان امتداد دارد و در دو مدیریت راه آهن شمال و گلستان فعلیت دارد، جا به جا می شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین