کد خبر: ۷۳۳۶۲۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲

چرا مرغ گران شد؟

مرغ در بازار با قیمت ۳۷ هزار تومان تومان فروخته می‌شود. برخی فعالان بازار می‌گویند در برخی از سایت‌های فروش آنلاین و واحدهای صنفی نرخ مرغ حتی بیشتر از نرخ رسمی آن است. دلیل گرانی مرغ چیست؟
چرا مرغ گران شد؟
آفتاب‌‌نیوز :

التهاب دوباره به بازار مرغ بازگشته است. روز پنج‌شنبه با اعلام رسمی شرکت پشتیبایی امور دام مرغ گران شد.

این کالا برای عمده ‌فروشی‌‌ها کیلویی ۲۹ هزار تومان و برای مصرف‌کننده کیلویی ۳۱ هزار تومان قیمت‌ گذاری شده بود اما حالا در بازار مرغ با قیمت بیشتری به دست خریداران می‌رسد. فروشندگان می‌گویند برای تاخیر تحویل مرغ دو مساله وجود دارد یا تولید مرغ به دلیل کمبود خوراک کم شده یا دوباره سر و کله سودجویان پیدا شده است.

نحوه توزیع مرغ مناسب نیست
بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد مرغ در بازار با قیمت ۳۶ تا ۳۷ هزار تومان هم فروخته می‌شود. رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران با اعلام این خبر گفت: هزینه تولید مرغ بالا رفته است و مرغ رسما گران شده اما در برخی از واحدهای صنفی مرغ بیشتر از نرخ مصوب فروخته می‌شود. علت این است که نحوه توزیع مرغ مناسب نیست و با انحصاری شدن بازار، قیمت مرغ روند نوسانی داشته است.

مهدی یوسف‌خانی توضیح داد: یکی از دغدغه‌های فروشندگان این است که مرغ برای آنها از طریق کشتارگاه‌ها تامین نمی‌شود این در حالی که در تولید مرغ مشکلی وجود ندارد. مشخص نیست مرغ‌های تولید شده بعد از کشتارگاه به کجا می‌روند؟

او به مردم توصیه کرد: نرخ واقعی هر کیلو مرغ ۳۱ هزار تومان است و مردم نباید مرغ را گران‌تر از نرخ اعلام شده بخرند. متاسفانه عدم مدیریت و بی‌نظمی در نحوه ارسال باعث شده توزیع‌کنندگان با یک سرگردانی رو به رو شوند.

حبیب اسدالله نژاد، نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی از دولت خواست در تامین و توزیع نهاده‌های دامی و نیز ایجاد آرامش و ثبات در بازار جوجه یک روزه تمهیدات لازم را به عمل آورد.

او به مهر گفته بود: از دولت خواستیم در تامین و توزیع نهاده‌های دامی و نیز ایجاد آرامش و ثبات در بازار جوجه یک روزه تمهیدات لازم را به عمل آورد.

پیش از این رضا مبصری، دبیر انجمن تولیدکنندگان مرغ گفته بود: «با افزایش قیمت نهاده‌های تولید، قیمت رسمی مرغ به کیلویی ۳۰ هزار تومان می‌رسد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
عبا دالله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
0
1
ما شا الله ریسی چه سفره ای برای ملت بزرگ می کنه نه کجایند ان ...کفن پوش به این میگن معیشت برای مرگ
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
0
1
داریم به دوران صد رحمت به روحانی بر میگردیم. مرغ روحانی 24900 مرغ رئیسی 31 . ماهی روحانی 45 ماهی رئیسی 95
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین