کد خبر: ۷۳۳۷۴۷
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۴

اخطار سرما و سیلاب در برخی استان‌ها

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از دوشنبه سوم آبان تا چهار آبان، در هفت استان آبگرفتگی معابر، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها به‌ویژه گذرگاه‌های کوهستانی‌، کاهش دید و احتمال تاخیر در پروازها پیش‌بینی می‌شود.
اخطار سرما و سیلاب در برخی استان‌ها
آفتاب‌‌نیوز :

‌صادق‌ ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز وزش باد و بارش پراکنده در سواحل شمالی کشور را داریم همچنین این شرایط جوی در استان مرکزی، لرستان، قم، اصفهان، اردبیل، آذربایجان شرقی و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز حاکم است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز آینده با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در گیلان، اردبیل، غرب مازندران، شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش باران و وزش باد خواهیم داشت.

* هشدار طغیان رودخانه‌ها و لغزندگی جاده‌های کوهستانی در ۷ استان

وی گفت: از دوشنبه ۱۴۰۰/۰۸/۰۳ تا سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۸/۰۴، بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات شمالی بارش برف‌ ابتدا در گیلان، شرق اردبیل و هرمزگان و روز سه‌شنبه در نیمه شرقی آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: اثر این مخاطره بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها به‌ویژه گذرگاه‌های کوهستانی‌، کاهش دید و احتمال تاخیر در پروازها است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی تأکید کرد: توصیه می‌شود احتیاط در تردد و توقف حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در عبور از جاده‌های کوهستانی و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی در دستور کار باشد.

* کاهش محسوس دما تا ۱۰ درجه در ۷ استان

وی گفت: همچنین از سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۸/۰۴ تا چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۸/۰۵، کاهش محسوس دما بین ۶ تا ۱۰ درجه‌ در نوار شمالی کشور، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات البرز، خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان افزود: در این راستا احتمال خسارت به محصولات و ماشین آلات کشاورزی در اثر یخبندان وجود دارد که توصیه می‌شود جابه‌جایی محصولات برداشت شده باغی و زراعی به انبار، استفاده از ضدیخ در رادیاتورها و اتخاذ تمهیدات دیگر جهت پیشگیری از خسارات کشاورزی در دستور کار باشد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی یادآور شد: روز سه‌شنبه ۴ آبان گستره بارش‌ها کل سواحل خزر، خراسان شمالی و شمال‌غرب کشور را در بر می‌گیرد و در این روز رگبار باران و وزش باد در استان‌های البرز، مرکزی، قزوین، کردستان و همدان خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: روز سه‌شنبه ۴ آبان شدت بارش‌ها در استان‌های مازندران و گیلان همچنین شمال اردبیل خواهد بود و در جنوب سیستان و بلوچستان و هرمزگان افزایش ابر، وزش باد، گاهی رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد:‌ روز چهارشنبه ۴ آبان بارش‌ها در گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و غرب مازندران ادامه دارد همچنین وزش باد و بارش پراکنده در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و غرب تهران پیش‌بینی می‌شود که شدت بارش‌ها در گیلان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد:‌ روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری بارش برف در ارتفاعات البرز داریم همچنین روز پنج‌شنبه ۶ آبان در دامنه‌های جنوبی البرز و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و سواحل خزر بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت:‌ آسمان تهران فردا صاف گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۲۲ و ۱۲ درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۳۵ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۳ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین