کد خبر: ۷۳۳۸۰۴
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۸

دومین روز اعتراض دامداران شاهرودی

دامداران شاهرودی برای دومین روز متوالی در اعتراض به کاهش سهمیه خوراک از مرکز استان گردهمایی اعتراضی شان را این بار برخلاف روز قبل، در مقابل فرمانداری برگزار کردند.
دومین روز اعتراض دامداران شاهرودی
آفتاب‌‌نیوز :

گروه کثیری از دامداران شهرستان شاهرود که روز شنبه از ساعت ۹ صبح الی ۱۹ در جهاد کشاورزی شاهرود به نشانه اعتراض به وضعیت سهمیه‌های خوراک دام دولتی تجمع کرده بودند روز یکشنبه نیز این اعتراضات را از ساعت ۱۴ الی ۲۰ شب در فرمانداری شاهرود ادامه دادند.

علت حضور معترضان در فرمانداری حضور استاندار سمنان بود تا پای حرف شأن بنشیند. گفتنی است استاندار سمنان با استماع صحبت‌های دامداران شاهرودی قول مساعد پیگیری مسائل و مشکلات دامداران را داده است.

در حاشیه روز دوم اعتراضات نیز علاوه بر مسائل مطروحه روز گذشته، برکناری مدیرکل جهاد کشاورزی استان سمنان و منحل کردن شرکتی که در مرکز استان ذیل اداره کل، نسبت به توزیع سهمیه خوراک دام دامداران مبادرت می‌ورزد نیز مطرح شده است.

صحبت اصلی دامداران این است که این شرکت با حضور سه نفر در رأس خود با اعمال سلیقه خوراک‌های دام را هر طور که می‌خواهند در استان توزیع می‌کنند در نتیجه دامداران شاهرودی کمترین میزان را دریافت می‌کنند در حالی که بالاترین میزان دام سبک و سنگین استان در این شهرستان است.

در نشست با دامداران مقرر شد در نخستین زمان ممکن رسیدگی به این مشکل در مرکز استان در دستور کار قرار گیرد و نتیجه به دامداران شاهرودی اعلام شود. یکی از نکات قابل توجه در این اعتراض عدم قبول کردن حضور نمایندگان از سوی دامدارانی بود که معتقد هستند اگر عده‌ای از سوی آنها به عنوان نماینده تعیین می‌شدند امکان داشت به این افراد خوراک دام تعلق گرفته و صحبت اصلی دامداران به مسئولان استانی بیان نشود.

این موضوع سبب بروز تنش‌هایی شد چرا که دامداران تقاضا داشتند همه شأن در سالن حضور پیدا کرده و صحبت کنند از دیگر حواشی این موضوع خشم دامداران علیه میرعماد مدیرکل جهاد کشاورزی استان بود که خواستار تعویض وی هستند.

اما خانی نماینده شاهرود و میامی در مجلس نیز خواستار برخورد با میرعماد شد و در نشست شورای اداری گفت: بارها به او گفته‌ایم، به وزیر گفته‌ایم حتی در دوره استاندار قبل نامه هم زده‌ایم اما وی (مدیرکل جهاد کشاورزی استان سمنان) هر بار این معضلات را توجیه می‌کند لذا از استاندار می‌خواهیم اگر مدیری قابل اصلاح است، مجموعه وی را ترمیم کنند اگر نیست آنها را عوض کنند.

اشاره مستقیم خانی به جهاد کشاورزی و کاهش سهمیه شاهرودی‌ها تا یک سوم مقدار مورد نیاز که سبب شده تا دامداران ۷۰ درصد خوراک خودشان را از بازار آزاد به دو الی سه برابر قیمت بخرند. آن هم از دامداران دیگر استان که بیش از ۱۰۰ درصد سهمیه خود را دریافت کرده‌اند.

برخورد خوب استاندار سمنان با معترضان، شنیدن صحبت‌های معترضان و دامداران و دلگرمی آنها یکی دیگر از نکات بارز این گردهمایی بود که به اذعان دامداران نیز این نوع برخورد سبب تقویت امید برای رفع مشکل در دل‌های این افراد شده که عده شأن هم بسیار زیاد است.

شهرستان شاهرود بالغ بر ۳۰۰ هزار دام سبک، ۲۸ هزار گاو شیری و هشت هزار نفر شتر دارد که خوراک مورد نیازشان را به کیلوگرمی هفت الی ۹ هزار تومان خریداری می‌کنند در صورتی که قیمت خوراک در همه جای استان بین چهار الی چهار هزار و ۹۰۰ تومان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین