کد خبر: ۷۳۳۸۱۰
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۴:۱۳

اظهارات جنجالی ترامپ علیه مهاجران

دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا در تداوم اظهارات جنجالی خود علیه مهاجران با توهین به آنها خواستار از سرگیری پروژه دیوار مرزی آمریکا شد و گفت: آمریکا از درون در حال مردن است.
اظهارات جنجالی ترامپ علیه مهاجران
آفتاب‌‌نیوز :

 ترامپ با بیان اینکه مهاجران غیر قانونی که مشغول عبور از مرز هستند، آمریکا را مسموم می کنند، خواهان از سرگیری پروژه دیوار مرزی آمریکا شد که در دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا متوقف شده است.

تارنمای نیویورک پست گزارش داد، ترامپ مدعی شد میلیون ها نفر به صورت غیر قانونی وارد آمریکا می شوند و در بسیاری از موارد از آنها سوالی نمی شود. بسیاری از این افراد جنایتکار و خطرناک هستند که از زندان های سایر کشورها فرار کرده اند.

وی افزود: آمریکا از درون درحال مردن است. اولین اقدام فوری باید ساخت سریع دیوار باشد. باید با مکزیک یک توافقنامه امضا شود و این کشور به عنوان یک مانع عمل کند نه یک سکوی پرتاب برای مهاجران غیر قانونی.

پیش از این دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرده بود تعداد بی سابقه ای از مهاجران غیر قانونی بدون کنترل و بررسی وارد خاک آمریکا می شوند و این کشور درحال تبدیل شدن به چاه فاضلاب بشریت است.

داده های جدید نشان می دهد که بازداشت مهاجران در مرز جنوبی آمریکا در سال ۲۰۲۱ به بالاترین رقم خود رسیده و این موضوع ابهامات زیادی را درباره نظارت مرزی در دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برانگیخته است.

بازداشت یک میلیون و ۶۵۹ هزار و ۲۰۶ مهاجر در ۱۲ ماه گذشته به بالاترین رقم رسیده است که در مقایسه با بازداشت های بی سابقه در سال مالی ۲۰۰۰ حدود ۱۵ هزار نفر افزایش یافته است.

دولت بایدن با چالش مهاجرت جهانی مواجه است. بیش از ۳۶ درصد از موارد مواجهه مرزی با مهاجران در ماه سپتامبر که رقم بی سابقه ای نیز بوده است- مهاجرانی از کشورهای خارج از مکزیک بوده اند و شامل مهاجرانی از کشورهای آمریکای مرکزی از جمله گواتمالو، هندوراس و السالوادر می شود.

سال مالی ۲۰۲۱ که در ۳۰ سپتامبر به پایان رسید تاکنون بدترین سال درباره مهاجران بدون همراه بوده است که تقریبا ۱۴۷ هزار نفر از آنها در ۱۲ ماه گذشته بازداشت شده اند. در بهار گذشته حضور پر ازدحام این گروه از مهاجران در ایستگاه های گشت مرزی به بروز بحران انسانی منجر شد.

دولت بایدن اعلام کرد هزاران مهاجران غیر قانونی اهل کشور هائیتی را با پروازهای مخصوص از خاک آمریکا اخراج خواهد کردو راهکاری جامع برای مقابله با ۱۲ هزار نفر مهاجر غیر قانونی که در طول یک هفته گذشته وارد آمریکا شده‌اند، اتخاذ خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین