کد خبر: ۷۳۴۰۳۸
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲
|تهدیدات با پیچیدگی و لایه‌بندی‌های گوناگون همراه است

سرلشکر باقری: شرایط امروز هوشیاری بیشتر نیروهای مسلح را می‌طلبد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: هنگامی که تهدیدات عیان است، روش مقابله با آن‌ها قدری ساده‌تر است، اما هنگامی که تهدیدات با پیچیدگی همراه باشد، طبیعتاً وظیفه ما در مقابل آن خطیر و سنگین‌تر است.
سرلشکر باقری: شرایط امروز هوشیاری بیشتر نیروهای مسلح را می‌طلبد
آفتاب‌‌نیوز :

سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز (سه‌شنبه) در دوازدهمین جشنواره مالک اشتر نیروهای مسلح که در سالن ۵ آذر این ستاد برگزار شد، اظهار کرد: به همه فرماندهان محترم به‌ویژه منتخبین نیروهای مسلح که در میان عموم فرماندهان و مدیران کارآمدی و توانمندی بهتری را در حوزه رشد و شکوفایی نیروهای مسلح به نمایش گذاشتند، تبریک و خیرمقدم عرض می‌کنم.

وی سپس با اشاره به افول قدرت آمریکا در منطقه گفت: خدا را شاکریم که بعد از دوران سخت تهدیدات گذشته، امروز شاهد دوران افول و ضعف آمریکای جنایتکار و اذناب منطقه‌ای او هستیم.

سرلشکر باقری فرار آمریکا از افغانستان، آغاز تخلیه نیروهای نظامی آمریکا از عراق و بخش‌هایی از سوریه، انتقال و کاهش تجهیزات پیشرفته پدافند هوایی و ضد موشکی آمریکا در حاشیه خلیج فارس و کاهش نیروهای دریایی و انتقال آن‌ها به سرزمین‌های جنوب چین را نشانه‌هایی از افول قدرت آمریکا و جابه‌جایی قدرت در جهان برشمرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: البته هیچ‌کدام از این موارد به معنای کاهش تهدیدات یا عادی‌انگاری اوضاع در ارتباط با نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیست.

وی افزود: آمریکای جنایتکار و صهیونیست‌ها نشان داده‌اند که هرچند اقدام نظامی مستقیم برای آن‌ها کار سختی شده است، اما هیچ‌گاه دست از توطئه و دشمنی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی برنخواهند داشت و همواره به اشکال مختلف موجبات تهدید و ایجاد مشکل برای ایران اسلامی و همراهان منطقه‌ای کشورمان را فراهم خواهند کرد.

سردار باقری اضافه کرد: در مجموع باید بگوییم که وضعیت فعلی از برکات و نتایج انقلاب اسلامی و خون شهیدان، فرماندهی بی‌نظیر فرمانده معظم کل قوا در مدیریت تهدیدات در صحنه پیچیده جنوب غرب آسیا و بهره‌برداری از فرصت‌های پدید آمده است.

وی با تأکید بر اینکه شرایط امروز هوشیاری هرچه بیشتر نیروهای مسلح را می‌طلبد، گفت: هنگامی که تهدیدات عیان، مشخص و مستقیم است، روش مقابله با آن‌ها قدری ساده‌تر و روان‌تر است، اما هنگامی که تهدیدات با پیچیدگی و لایه‌بندی‌های گوناگون همراه باشد، طبیعتاً وظیفه ما در مقابل آن خطیر و سنگین‌تر است؛ لذا وظیفه دائمی ما در قبال تهدیدات رصد اوضاع توسط بخش‌های اطلاعاتی، ارتقای آمادگی و توان عملیاتی در تمامی رده‌های فرماندهی و سطوح پایین‌تر و آماده بودن لحظه‌ای برای هرگونه پیشامد است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان تأکید کرد: آمادگی دائمی و ارتقای دائمی توان رزمی مطالبه همیشگی فرمانده معظم کل قوا از ارتش، سپاه، بسیج و عالی‌ترین سطوح فرماندهی تا پایین‌ترین رده‌هاست که ما نباید لحظه‌ای از وظایف خود در این رابطه غفلت کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین