کد خبر: ۷۳۴۰۸۶
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴

آخرین وضعیت فعالیت جایگاه‌های سوخت در کشور

اختلال ایجاد شده در سامانه سوخت‌گیری در پمپ‌بنزین‌ها که امروز موجب بروز مشکلاتی در روند سوخت‌گیری خودروها شده در حال برطرف شدن است و طبق اعلام شرکت ملی پخش و پالایش فراورده های نفتی، هر لحظه تعداد جایگاه‌های سوختی که فعال می شوند افزایش می یابد.
آخرین وضعیت فعالیت جایگاه‌های سوخت در کشور
آفتاب‌‌نیوز :

در حال حاضر ۵۲ جایگاه در استان تهران فعال و آماده سوخت‌رسانی هستند که این عدد تا ساعت ۱۵:۵۲ حدود ۴۳ جایگاه اعلام شده بود.

طبق گفته سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی در هر لحظه تعداد جایگاه‌های فعال افزایش می یابد و افراد برای مطلع شدن از فعال بودن جایگاه‌ها می توانند به سایت www.niopdc.ir مراجعه کنند.

به گفته کاهی، در تمامی مناطق تعدادی از جایگاه‌ها شروع به فعالیت کرده‌اند که در استان آذربایجان شرقی ۵۵ جایگاه، هرمزگان ۳۳ جایگاه، مازندران ۱۵ جایگاه خراسان رضوی۱۶ جایگاه، اصفهان ۴۳ جایگاه، کرمان ۵۰ جایگاه، آذربایجان غربی ۲۷ جایگاه، کردستان ۲۳ جایگاه، لرستان۲۲ جایگاه فعال هستند.

سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی افزود: این آمار لحظه به لحظه افزایش می‌یابد البته این سوخت‌رسانی خارج از شبکه هوشمند سوخت است و با نرخ دوم سوخت‌رسانی صورت می گیرد.

کاهی در خصوص پیش بینی‌ها برای زمان فعال شدن تمامی جایگاه‌ها، هم گفت: همکاران ما با تمام توان و تلاش مشغول فعالیت هستند که تا ساعاتی دیگر این مشکل برطرف شود و تمامی جایگاه‌های سراسر کشور بتوانند با نرخ دوم شروع به فعالیت کنند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت جایگاه‌های سوخت‌رسان در جاده ها نیز گفت: مطمئن باشید همکاران ما در جاده‌های بین شهر ها نیز نفراتی را اعزام می کنند تا در اسرع وقت این مشکل برطرف شود؛ جایگاه داران نمی توانند سیستم را تغییر دهند و حتما باید تیم متخصص و فنی حضور داشته باشد و دستگاه‌ها را به صورت دستی فعال کنند.

تائید حمله سایبری

اختلال ایجاد شده در سامانه سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها که از ساعاتی قبل موجب بروز مشکل در روند سوخت‌گیری خودروها شده ناشی از حمله سایبری بوده است.

کارشناسان فنی در حال رفع مشکل ایجاد شده هستند و به زودی روند سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها به حالت عادی برخواهد گشت.

جزییات این حمله سایبری و منشاء آن در دست بررسی است و اطلاعات تکمیلی پس از جمع‌بندی نهایی منتشر خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین