کد خبر: ۷۳۴۱۶۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۹

دبیر شورای عالی فضای مجازی: حمله سایبری به پمپ بنزین‌ها از یک کشور خارجی بود/ مهار شد

"سید ابوالحسن فیروز آبادی"دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور گفت: اختلال در سیستم های چهار هزار و ۳۰۰ جایگاه سوخت رسانی کشور ناشی از یک حمله گسترده سایبری بود که هم اکنون مهار شد و امیدواریم تا فردا تمام جایگاه های سوخت به وضعیت عادی بر گردند.
دبیر شورای عالی فضای مجازی: حمله سایبری به پمپ بنزین‌ها از یک کشور خارجی بود/ مهار شد
آفتاب‌‌نیوز :

فیروزآبادی سه شنبه شب در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما افزود: همانطور که در اطلاعیه این مرکز آمده است حمله سایبری به ما گزارش شده و هم اکنون کارشناسان فضای مجازی سرگرم بررسی این حملات هستند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور یادآور شد: این حملات آنچنان گسترده بوده که همه ۴۳۰۰ پمپ بنزین و جایگاه سوخت در کشور دچار اختلال شدند.

وی با بیان اینکه نظر نهایی در مورد این حمله سایبری ۷ و یا ۱۰ روز آینده اعلام خواهد شد، گفت: احتمال دارد این حمله نیز همانند حمله سایبری به سیستم های راه آهن جمهوری اسلامی ایران از طریق خارج از کشور انجام شده باشد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور خاطر نشان کرد: سازمان ها و نهادها مسئول حملات سایبری به سیستم های و سامانه های خود هستند و هرگونه برطرف کردن اختلال در سیستم ها زمان بر هستند و باید سیستم ها از لحاظ آسیب پذیری شامل پدافند غیرعامل شوند.

وی گفت: سامانه سوخت رسانی خاص کشور ما است و مدیران برای حفظ امنیت این سامانه ها و سیستم ها باید حساسیت زیادی داشته باشند و امیدواریم که مسئولان بخصوص در حوزه بانکی، ارتباطی، سوخت رسانی و حمل ونقل به امنیت سامانه های مربوطه توجه جدی داشته باشند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور تاکید کرد: هر چند که هم اکنون این حمله سایبری مهار شده است اما این مساله مشکلات زیادی را به وجود آورد و امیدواریم تا فردا تمام جایگاه های سوخت به وضعیت عادی بر گردند.

«مسعود رضایی » مدیر سامانه هوشمند شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در این برنامه گفت: سامانه سوخت رسانی همواره به صورت مستمر پایش می شود و مطمئن هستیم که یک اختلال در سیستم سوخت رسانی کشور به وجود آمده که ممکن است ناشی از یک حمله سایبری باشد.

وی گفت: تاکنون ۳ یا ۴ بار شاهد این حملات سایبری در سیستم های توزیع سوخت بوده ایم اما چون در ساعات ۲ یا ۳ بامداد انجام شده تا صبح توانسته ایم اختلال را برطرف کنیم اما این دفعه اختلال در نظام توزیع سوخت ظهر اتفاق افتاد و این مشکلاتی را به وجود آورد.

مدیرسامانه هوشمند شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با بیان اینکه هم اکنون ۲۷ میلیون کارت سوخت فعال در دست مردم است، اظهار داشت: هنوز ما به منشا این اتفاق نرسیده ایم، اما علت بروز این اختلال در دست بررسی است.

وی تاکید کرد: بلافاصله با بروز این اختلال با اجرای طرح مدیریت بحران احیای جایگاه های سوخت آغاز شد و تاکنون در بسیاری از استان ها ۶۰ درصد جایگاه ها و حتی در برخی استانها تا ۹۰ درصد جایگاه های سوخت رسانی احیا شده است.

مدیرسامانه هوشمند شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران تاکید کرد: موجودی بنزین در کارت سوخت ها که در دست مردم است به هیچ عنوان پاک نشده و هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

حمله سایبری به سامانه سوخت گیری در پمپ بنزین باعث ایجاد اختلال و وقفه در عرضه سوخت رسانی پمپ بنزین های کشور شد و با تلاش کارشناسان حوزه مجازی پس از اطلاع از این حمله سایبری عصر سه شنبه فعالیت تعدادی از پمپ بنزین ها در کشور از سر گرفته شد و جزئیات این حمله سایبری و منشاء آن نیز در دست بررسی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
0
6
معنی مهار شد هم فهمیدیم
من
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
0
1
افتاب نیوز خودش برای خودش نظر میذاره !!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین