کد خبر: ۷۳۴۳۴۰
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۶

بحرین و عربستان سفیر لبنان را احضار کردند

وزارت خارجه بحرین، سفیر لبنان در منامه را فراخواند و یادداشت اعتراضی خود به اظهارات وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در محکومیت تجاوزات سعودی علیه یمن را تسلیم او کرد.
بحرین و عربستان سفیر لبنان را احضار کردند
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت خارجه بحرین روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که برای ابلاغ اعتراض رسمی خود به اظهارات جنجالی «جورج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی لبنان علیه «ائتلاف عربی علیه یمن» و مواضع قرداحی در حمایت از یمنی‌ها، سفیر لبنان در منامه را فراخواند.

به گزارش اسکای نیوز، وزارت خارجه عربستان هم با صدور بیانیه‌ای در واکنش به اظهارات وزیر اطلاع‌رسانی لبنان درباره ریاض و کشورهای هم‌پیمان علیه یمن ابراز تأسف کرده و اعلام کرد: «این نشان‌دهنده تعصب او نسبت به حوثی‌ها (انصارالله) است».

وزارت خارجه عربستان تأکید کرد که چنین اظهاراتی با ساده‌ترین قواعد سیاست در تضاد است و هیچ‌گونه سنخیتی با روابط تاریخی دو کشور ندارد.‌

«جورج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی لبنان دوشنبه هفته جاری با شرکت در برنامه «پارلمان ملت» شبکه تلویزیونی الجزیره، حمله ائتلاف سعودی به یمن را محکوم کرد که این موضوع واکنش اعضای شورای همکاری خلیج فارس از جمله ریاض را به همراه داشت.

وزارت خارجه عربستان سفیر لبنان در ریاض را فراخواند و مراتب اعتراض خود به اظهارات وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در محکومیت تجاوزات سعودی علیه یمن را تسلیم او کرد.

وزارت خارجه عربستان امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که در اعتراض به اظهارات جنجالی «جورج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی لبنان علیه ریاض، سفیر لبنان در بیروت را احضار کرده‌ و یادداشت اعتراضی رسمی خود به مواضع قرداحی در حمایت از یمنی‌ها را تحویل سفیر لبنانی داد.

وزارت خارجه عربستان تأکید کرد که چنین اظهاراتی با ساده‌ترین قواعد سیاست در تضاد است و هیچ گونه سنخیتی با روابط تاریخی دو کشور ندارد.‌

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین