کد خبر: ۷۳۴۴۵۸
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷

تحریم آمریکا علیه حزب‌الله

وزارت خزانه‌داری آمریکا سه فرد لبنانی از جمله دو پیمانکار و یک قانون‌گذار نزدیک به جنبش حزب‌الله را تحریم کرد.
تحریم آمریکا علیه حزب‌الله
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه سه فرد لبنانی نزدیک به حزب‌الله را به لیست تحریم‌های خود اضافه کرد.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، وزارت خزانه‌داری آمریکا دو پیمانکار و یک قانون‌گذار لبنانی را با اتهام فساد و تضعیف حاکمیت قانون در لبنان تحریم کرده است.

این روزنامه نوشت، یکی از دو پیمانکار تحریم شده از افراد نزدیک به «سعد حریری» نخست‌وزیر پیشین لبنان و پیمانکار دیگر، از نزدیکان «جبران باسیل» رئیس «جریان ملی آزاد» و عضو پارلمان لبنان است.

پیش از این نیز وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شده دفتر کنترل دارایی‌های خارجی این وزارتخانه، جبران باسیل را به موجب فرمان اجرایی ۱۳۸۱۸ در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. واشنگتن، باسیل را به «فساد» متهم کرده است.

ایالات متحده آمریکا طی بیش از یک سال گذشته برای مقابله با حزب‌الله لبنان، آن را «تروریستی» خوانده و تحریم‌هایی را علیه این جنبش مقاومت وضع کرده است.

حزب‌الله در واکنش به این تحریم‌ها، آن را «تصمیم سیاسی صرف و مداخله آشکار و مبتذل» در امور داخلی لبنان دانسته و تأکید کرده است: «ایالات متحده آمریکا که خود حامی تروریسم و افراط گرایی در جهان است، دولتی است که از فساد و فاسدان و دولت‌های دیکتاتور در جهان حمایت نیز حمایت و با انواع ابزارها از آن‌ها محافظت می‌کند لذا آخرین کسی باید باشد که از مبارزه با فساد صحبت می‌کند».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین