کد خبر: ۷۳۴۴۹۰
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۳

انگلیس سفیر فرانسه را احضار کرد

وزارت امور خارجه انگلیس سفیر فرانسه را احضار کرد تا مراتب اعتراض خود را به توقیف یک فروند کشتی انگلیسی در آب‌های فرانسه ابلاغ کند.
انگلیس سفیر فرانسه را احضار کرد
آفتاب‌‌نیوز :

«الیزابت تراس» وزیر امور خارجه انگلیس با انتشار پیامی در توئیتر نوشت که فردا معاون اروپایی وی با سفیر فرانسه دیدار می‌کند تا برای وی تشریح کند که تهدیدهای صورت گرفته علیه این کشور نا امید کننده و نامتناسب است.

در همین حال یک سخنگوی دولت انگلیس اقدام دولت فرانسه را غیرقابل توجیه و مغایر تعهدات اتحادیه اروپا در چارچوب توافق‌نامه همکاری‌های تجاری و قوانین بین المللی دانست. وی طرف فرانسوی را به استفاده از زبان تقابل متهم کرد و افزود که این رفتارها اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند.

سخنگوی دولت انگلیس عنوان کرد که نگرانی‌های خود را به طرف فرانسوی و کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرده است و در گام بعدی معاون وزیر امور خارجه با سفیر فرانسه دیدار می‌کند.

فرانسه امروز (پنجشنبه) با توقیف یک فروند کشتی ماهی‌گیری انگلیس در آب‌های‌ این کشور، نزاع بین دو طرف را وارد فاز جدیدی کرد. آنیک ژیراردن معاون امور دریایی وزیر حمل و نقل فرانسه در توئیترش نوشت که دو قایق انگلیسی دیشب از سوی مقامات دریایی فرانسه اخطار دریافت کردند؛ یکی از قایق‌ها تغییر مسیر داد اما دیگری توجه نکرد و در خلیج سن توقیف شد. این مقام فرانسوی اظهار داشت که این قایق تا زمان پرداخت جریمه در توقیف می‌ماند.

منابع خبری می‌گویند که فرانسه ممکن است کاپیتان کشتی را نیز تحریم کند. دیوید فراست معاون نخست وزیر انگلیس در امور برگزیت و پریتی پتل وزیر کشور انگلیس، رفتار فرانسه را نا امید کننده خوانده‌اند. فراست گفت: نگران رفتار فرانسوی‌ها در این زمینه هستم و انتظار دارم که فردا حرف‌های زیادی را با سفیر فرانسه داشته باشیم.

از بهمن‌ماه گذشته که انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شد، نزاع میان لندن و پاریس بر سر حق ماهی‌گیری ادامه دارد. اردیبهشت ماه گذشته اختلافات دو طرف در آب‌های اطراف جزیره جرسی بالا گرفت و به دنبال آن حدود یکصد کشتی فرانسوی اطراف این جزیره را محاصره کردند.

فرانسه، انگلیس را متهم کرده که برای صدور مجوز صید به ماهی‌گیران فرانسوی در آب‌های ساحلی این کشور تعلل می‌کند. این کشور قصد دارد تا در صورتی که با دولت لندن در این زمینه به توافق نرسد تحریم‌هایی را در حوزه روابط تجاری دو کشور اعمال کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین