کد خبر: ۷۳۴۷۱
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۸۷ - ۱۲:۱۲
روایت ردصلاحیت پورابراهیمی در شب انتخابات؛

بد اخلاقی انتخاباتی خیانت به مردم است

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: دکتر پوربراهیمی کاندیدای مستقل هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی كه ساعاتی قبل از برگزاری انتخابات مجددا" رد صلاحیت شده بود صبح روز پنج شنبه 24 فروردین ماه سال جاری با حضور در جمع خبرنگاران مطبوعات محلی و نمایندگان رسانه های سراسری به بیان نقطه نظرات خود دراین مورد پرداخت.

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب، وی در ابتدا با اشاره به دلایل حضور خود در صحنه انتخابات گفت: از آنجا که بنیان های مستحکم نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره مبتنی بر حضور آگاهانه ملت بزرگ ایران بوده و این اصل همواره مورد تاکید معمار کبیر انقلاب اسلامی ، امام راحل(ره) و توصیه مداوم مقام معظم رهبری است. اینجانب بر اساس تکلیف شرعی ، مسئولیت سیاسی و اجتماعی و به پیشنهاد بسیاری از معتمدین و فرهیختگان شهرستان های کرمان و راور ، در مقطع قانونی وارد عرصه انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی شدم که این امر با استقبال دانشگاهیان و اقشار مختلف مردم همراه شد.

پورابراهیمی در خصوص بررسی صلاحیت خود گفت : در بررسی صلاحیت ها در هیات های اجرایی تایید صلاحیت شدم اما توسط هیات نظارت شورای نگهبان به استنادبند ب ردیف 7 ماده 22 قانون انتخابات رد صلاحیت شدم كه در نامه ای به دبیرمحترم شورای نگهبان به این مساله اعتراض كردم و پیرو آن درجلسه ای حضوری با اعضای محترم شورای نگهبان مستندات مربوط به غیر استانی بودن شرکت ملی صنایع مس ایران به دلیل ثبت درتهران و فعالیت این شركت در چند استان ، خصوصی بودن شرکت به دلیل بند ج تبصره 6 ماده 7 قانون برنامه چهارم توسعه و وجود اعضای حقوقی هیات مدیره به دلیل ... در روزنامه رسمی كشور را ارائه كردم كه منجر به تایید صلاحیت اینجانب در تاریخ 5/12/86 شد . این در حالی است که برخی در ادامه شایعه پراکنی های خود اعلام می کنند که بنده در نامه خود به شورای محترم نگهبان خود را مشاور معرفی کرده که تماما کذب بوده و مستندات آن موجود می باشد ، ضمن آنكه شورای محترم نگهبان بر اساس گفته های افراد که تصمیم گیری نمی کند وقطعا" بر اساس مستندات قانونی عمل نموده است كه همگی از مراجع مربوط استعلام گردیده است.

دکتر پورابراهیمی با اشاره به اینكه با مردم با صداقت گفته هایم را در میان گذاشتم و نتیجه این صداقت افزایش اقبال عمومی به حضور من در عرصه انتخابات بود گفت : با افزایش شانس انتخابم شعله های حسادت و تنگ نظری زبانه کشید و اطلاعاتی به دروغ به تهران انتقال داده شد و با فشارهای سیاسی اعمال شده سعی زیادی در حذف بنده از انتخابات صورت گرفت و روز پنجشنبه ساعاتی قبل ازآغاز اخذ رای گیری، معاون فرمانداری کرمان در تماسی با اینجانب تهدید استعفاء و یا رد صلاحیت را مطرح نمود و هنگامی كه علت رد صلاحیت را جویا شدم، گفتند در مورد عضویت شما در هیأت مدیره مس بررسی مجدد به عمل آمده و بر اساس آن ، رد صلاحیت شما قطعی است.

پورابراهیمی افزود: من در پاسخ گفتم مستندات من را شورای نگهبان پذیرفته حالا چند ساعت مانده به رأی گیری هیچ گونه فرصتی برای اعتراض و پیگیری این اقدام وجود ندارد و ساعات 11 شب امكان تماس با هیچ مسئولی برقرار نیست. آنها پس از اینکه دیدند من حاضر نیستم استعفا بدهم من را رد صلاحیت کردند.

پورابراهیمی در پاسخ به این سوال که " گفته می‌شود نامه شورای نگهبان روز سه شنبه به کرمان ارسال شده بود و آن را روز پنجشنبه مطرح کرده‌اند، آیا این موضوع صحت دارد؟"تصریح کرد: شاید آقایان از سه شنبه از موضوع رد صلاحیت من اطلاع داشتند اما تاریخ صدور نامه‌های شورای نگهبان و وزارت کشور هر دو پنجشنبه است.

وی اظهار داشت: درساعت 30/21 روز پنجشنبه اعلام شد نامه رد صلاحیت توسط شورای نگهبان ارسال شده که نامه " از طرف" آقای جنتی و توسط آقای کدخدایی امضا شده بود و نامه وزارت کشور نیز، بلافاصله ارسال گردید و آنگونه كه بیان می شود با امضای آقای موسی پور معاون كرمانی وزیر كشور بوده و در نهایت ناباوری در آن موقع شب انتخابات رد صلاحیت شدم.

جالب آنکه با توجه به نظر قطعی شورای محترم نگهبان در تایید صلاحیت اینجانب بر اساس نامه شماره 4503/2 مورخ 5/12/1386 و با توجه به استناد مواد قانون انتخابات ( تبصره 3 ماده 52) ، رد صلاحیت اینجانب ، آن هم 10ساعت قبل از آغاز اخذ رای خارج از ضوابط قانونی و عرفی انجام گردیده ضمنا" بر اساس اخبار رسیده و شواهد موجود درحوزه های اخذ رای از سوی عوامل برگزاری انتخابات به کذب بیان گردیده که اینجانب از شرکت در انتخابات انصراف داده و به نفع گروه های مطرح کناره گیری نمودم و حتی این مطالب در بعضی از مراسم های دعای کمیل و دعای ندبه شهرستان های کرمان و راور به شکل رسمی و علنی نیز از تریبون های مذهبی اعلام گردیده است که این خود بزرگترین بداخلاقی انتخاباتی بوده و فاقد وجاهت قانونی و شرعی است . 

دکتر پور ابراهیمی تاکید نمود: تائید صلاحیت بنده در تاریخ 5/12/1386 توسط شورای محترم نگهبان به منزله رای نهایی شورای نگهبان بوده است و نظارت استصوابی شورای محترم نگهبان در چارچوب قانون انجام گردیده و قطعا هیچ مدیری در استان حتی اگر یك بار قانون انتخابات را نیز خوانده باشد نمی تواند اقدام نهایی انجام شده منجر به حذف اینجانب را با نظارت استصوابی توجیه نماید.

این کاندیدای رد صلاحیت شده مجلس هشتم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: من از ستاد انتخابات وزارت کشور به دلیل کار غیر قانونی مبنی بر رد صلاحیت اینگونه خود شکایت و گلایه دارم و در استان کرمان نیز حق نداشتند این اقدام غیر قانونی را انجام و نامه را ابلاغ کنند و باید با شجاعت جلوی ابلاغ نامه را می گرفتند اما انگار در کرمان منتظر ارسال چنین نامه ای بودند و به همین جهت از استاندار و فرماندار کرمان گلایه دارم. او با مطرح کردن این سوال که آقای فرماندار آیا شما تاکنون قانون انتخابات را خوانده اید گفت: تایید شورای نگهبان اظهار نظر قطعی و نهایی این نهاد است و اگر برخی ادعا می کنند که نظارت استصوابی در این خصوص اعمال شده، از لحاظ شکلی این بخش از قانون به درستی اجرا نشده است.

وی همچنین ضمن تاکید بر پیگیری حقوق از دست رفته مردم کرمان و راور اظهار داشت : اتفاقات و اقدامات غیر قانونی مورد نظرباعث نگرانی دلسوزان در دولت خدمتگذار گردیده و پیش بینی می گردد بدین سبب تغییرات گسترده ای در سطح مدیران استان انجام گردد و مسببان پاسخگوی رفتار خود خواهند بود و به زودی مردم خبرهای خوبی در این زمینه خواهند شنید. دکتر پورابراهیمی تاکید کرد: بر اساس مستنداتی که ارایه کرده ام منتظر پاسخ شورای نگهبان هستم و از حق مردم دفاع می کنم و در خدمت مردم خواهم بود و من اگر از حق خودم بگذرم از حق این مردم و نظام نمی گذرم و اگر چنین اقدامات غیر قانونی باب شود دیگر سنگ روی سنگ بند نخواهد شد .

دکتر محمد رضا پورابراهیمی افزود: بد اخلاقی اعمال شده نسبت به بنده خیانت به مردم ،شورای محترم نگهبان ، نظام و انقلاب بوده است و این باند سیاسی کوچک که به بهانه کسب خواسته های خود از منافع نظام و انقلاب هزینه می کنند باید پاسخگو مراجع قانونی و دلشکستگی های مردم و صاحبان اصلی انقلاب جانبازان و خانواده شهدا باشند. و متاسفانه وقاحت سیاسی این موضوع تا بدان حد رسید که رسانه های ضد انقلاب از آن به ضرر نظام سوء استفاده کردند و آیا این آقایان مسئول می توانستند ضربه ای بالاتر از این به نظام بزنند؟

دكتر پورابراهیمی در ادامه با اشاره به دروغ پردازی هایی كه در كرمان مبنی بر اینكه اینجانب در نامه به شورای نگهبان خود را مشاور شركت ملی صنایع مس ایران معرفی نموده ام گفت : این موضوع به كلی تكذیب می شود، متن اصلی نامه ارسالی در شورای نگهبان موجود است و بنده به سه دلیل مستند ، رد صلاحیت اعلام شده توسط هیات نظارت كرمان را منتفی دانستم . اول اینكه برخلاف نظر هیات نظارت مبنی بر استانی بودن شركت ، استدلال كردم كه این شركت غیر استانی است، دوم آنكه شركت دولتی است مستندات خارج بودن شركت از شمول مقررات دولتی بودن ، ارائه شد و در نهایت در خصوص عضویت اینجانب در هیات مدیره شركت مس استدلال كردم كه اعضای هیات مدیره شركت همگی شخصیت حقوقی اند و بنده نماینده عضو حقوقی در هیات مدیره هستم و در تبلیغات نیز بر اساس روال عرفی كه در شركت ملی مس وجود دارد كه عبارت نماینده حقوقی برای اعضای هیات مدیره در هیچ جایی بیان نمی شود ، عمل نمودم و این موضوع را می توان در تمامی مكاتبات شركت ملی صنایع مس در سالهای گذشته و برای تمامی كسانی كه نماینده حقوی هیات مدیره اند ، مشاهده نمود. و مهم تر از همه به فرض عدم اثبات سایر ادله ها(كه این چنین نیست) و به فرض عدم وجود روال عرفی در بیان نماینده عضو حقوقی هیات مدیره و در صورت وقوع چنین شرایطی ، قانون انتخابات ، جرایم تبلیغاتی را پیش بینی نموده و به هیچ عنوان نمی توان به این بهانه كسی را رد صلاحیت نمود این درحالی است كه شورای نگهبان در 5/12/1386 دقیقا" در خصوص همین موضوع نظر قطعی و نهایی خود را مبنی بر تایید صلاحیت اعلام نموده است.

وی در پایان ضمن اشاره به رعایت کامل اخلاق انتخاباتی توسط تمام اعضا ستاد خود در حوزه کرمان و راور در مقابل بداخلاقی های بیشمار رقیبان خود و حتی تخریب شخصیت و اعتبار خود توسط این گروهها گفت: به دنبال جبران خسارت مادی نیستم چرا که این خسارات نسبت به خسارت معنوی مردم قطره ای از دریا است و مسئولان استان اگر می توانند جواب دلشکستگی و بی اعتمادی مردم را بدهند .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین