کد خبر: ۷۳۴۷۴۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴
شبکه خبری "سی ان بی سی" آمریکا مطرح کرد

شانس احیای برجام چقدر است؟

"تحلیلگران گروه مشاور مخاطرات سیاسی "اوراسیا" اخیرا در مقاله‌ای اشاره کرده‌اند که احیای توافق هسته‌ای ایران در سال آینده بعید به نظر می‌رسد چرا که افزایش سریعی در پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران صورت گرفته و در طرح درخواست‌های حداکثری احتمال احیای برجام سال ۲۰۱۵ را ناممکن خواهد ساخت.
شانس احیای برجام چقدر است؟
آفتاب‌‌نیوز :

شبکه خبری "سی ان بی سی" امریکا در گزارشی اشاره می‌کند که امید چندانی درباره دستیابی قریب‌الوقوع به توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی وجود ندارد و در این باره می‌نویسد: "اقتصاد ایران تحت فشار ناشی از تحریم‌های امریکا قرار دارد و آن کشور فعالیت‌های هسته‌ای خود را برجام افزایش داده است. اکنون در میانه تنش‌ها، ایران برای بازگشت به مذاکرات هسته‌ای اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش آفتاب‌‌نیوز؛ "سی ان بی سی" افزده است: "علی باقری کنی" مذاکره‌کننده تازه ایران پس از دیدار اخیرش با مقام‌های اروپایی در بروکسل در توئیتی نوشت که ایران با آغاز مذاکرات تا پایان نوامبر موافقت کرده است. با این وجود، کارشناسان هشدار می‌دهند هنوز راهی طولانی برای حصول توافقی واقعی و جدی باقی مانده است.

یک پژوهشگر اندیشکده "چتم هاوس" می‌گوید: انتظار حصول توافق در کوتاه مدت و فاصله زمانی نزدیک را ندارم. تاکتیک‌ها و پیام‌های ایران و تاخیر در از سرگیری مذاکرات نشان می‌دهد که آنان قصد دارند موضع سخت‌گیرانه‌تری اتخاذ کنند.

او اشاره می‌کند که مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران از دیدار هماهنگ کننده با وزرای خارجه آلمان، فرانسه و بریتانیا خودداری ورزیده و پیشنهادات‌اش را در کنار تاکتیک‌های تاخیری ارائه کرده و به نظر می‌رسد سعی در ایجاد اختلاف میان وزرای اروپایی دارد. مذاکرات چندین ماه به طول خواهد انجامید و لزوما به توافق ختم نخواهد شد.

این شبکه خبری می‌افزاید: "تحلیلگران گروه مشاور مخاطرات سیاسی "اوراسیا" نیز اخیرا در مقاله‌ای اشاره کرده‌اند که احیای توافق هسته‌ای ایران در سال آینده بعید به نظر می‌رسد چرا که افزایش سریعی در پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران صورت گرفته و در طرح درخواست‌های حداکثری احتمال احیای برجام سال ۲۰۱۵ را ناممکن خواهد ساخت.

این گروه مشاوره احتمال حصول توافق در سال ۲۰۲۲ میلادی را ۳۰ درصد می‌داند و اشاره کرده که تسریع برنامه هسته‌ای ایران باعث می‌شود حتی پیشروترین مذاکره کنندگان نیز نتوانند توافق هسته‌ای را تا سال آینده احیا کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
0
5
اونی که میخواست نتونست
اینی که نمی خواد، تکلیفش مشخصه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
0
3
هیچ شانسی به نظر من و جود ندارد سیاست شانس نیست هنر به دست آوردن موقعیت اجتماعی فرهنگی اقتصادی یک جامعه توسط شخص و یا گروهی به نمایندگی از جامعه است سوال شما باید این باشد که ایا منتخبین مردم ایران توانایی کسب امتیاز به نفع مردم ایران را دارند من نظرم نه ندارند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین