کد خبر: ۷۳۴۹۴۰
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲

لغو تحریم اتحادیه اروپا برای پرواز هواپیما‌ها بر فراز ایران

پس از گذشت ۲ سال، اتحادیه اروپا خبر از لغو این تحریم خود می‌دهد که نویدبخش از سرگیری مجدد فعالیت ایرلاین‌های اروپایی برای فعالیت در فرودگاه‌ها و هم چنین آسمان ایران می‌باشد.
لغو تحریم اتحادیه اروپا برای پرواز هواپیما‌ها بر فراز ایران
آفتاب‌‌نیوز :

دی ماه سال ۱۳۹۸، اتحادیه اروپا طی دستورالعملی به تمامی ایرلاین‌های این قاره هشدار داد که بر فراز آسمان ایران پرواز نکنند و عملا حریم هوایی کشور را مورد تحریم قرار داد.

همچنین در متن الحاقی این اطلاعیه ذکر شده بود تا هواپیما‌ها در صورت لزوم در ارتفاع بالاتر از ۲۰ هزار پا پرواز را برگزار کنند.

این هشدار که در اصلاح هوایی نوتام (هشداری که توسط مقامات هوایی به خلبانان داده می‌شود) تلقی می‌گردد با واکنش و پیگیری مقامات سازمان هواپیمایی کشور نیز همراه بود.

بیشتر بخوانید: کارت واکسن برای سفر کیش الزامی شد؟

این اطلاعیه در تیرماه ۹۹ نیز مجدد تا تاریخ ۱۶ ژانویه ۲۰۲۱ تمدید شد و کلیه‌ی ایرلاین‌های اروپایی از پرواز بر فراز آسمان ایران منع شدند.

مرتضی دهقان، معاون اسبق هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری نیز در آن زمان طی بیانه‌ای اعلام کرد: نوتام CIZB-۲۰۲۰-۰۱R۱ تمدیدکننده نوتام قبلی EASA برای فضای ایران بوده و تغییری در متن آن صورت نگرفته و صرفا تمدید شده است.

حالا پس از گذشت ۲ سال، اتحادیه اروپا خبر از لغو این تحریم خود می‌دهد که نویدبخش از سرگیری مجدد فعالیت ایرلاین‌های اروپایی برای فعالیت در فرودگاه‌ها و هم چنین آسمان ایران می‌باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین