کد خبر: ۷۳۵۳۲
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۸۷ - ۱۳:۴۸

بازگشت برلوسکونی به قدرت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «سیلویو برلوسکونی» سیاستمدار حزب راست میانه و میلیارد 71 ساله ایتالیایی با پیروزی درانتخابات، برای سومین بار نخست وزیر ایتالیا شد. 

به گزارش رویترز پیروزی برلوسکونی در انتخابات روز گذشته نشانگر بازگشت قابل توجه او به عرصه سیاست بود. در عین حال رئیس جمهور ایتالیا در دروه جدید ریاست خود با مشکلات اقتصادی فراوانی روبرو خواهد بود.

برلوسکونی پس از پیروزی خود اظهار داشت:« از همکاری با دیگر احزاب استقبال می‌کنم» او متعهد شده در کاهش مالیات و بدهی کشور  همچنین اصلاحات در سیستم قضایی  تلاش کند.

 از دیگر چالشهای برلوسکونی تمیز کردن زباله‌های شهر ناپل است که به گفته برلوسکونی یکی از اقدامات اولیه دولت او خواهد بود . برلوسکونی در تماس تلفنی با شبکه رایا اعلام کرد: «بسیار هیجان زده شدم و مسئولیت بزرگی را درقبال مردم احساس می‌کنم».

حزب برلوسکونی با کسب آرا از طرف هر دو مجلس نمایندگان پارلمان 47 درصد كرسی ‌ها را در سنا به دست آورده است، در عین حال حزب چپ ميانه تنها 38 درصد از كرسي‌های پارلمان را بدست آورد . 

« والتر ولترونی» شهردار سابق رم و رهبر حزب چپ گرا، رقيب اصلي برلوسكونی  با قبول شكست، در تماسی تلفنی پیروزی برلوسکونی را تبریک گفته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۸۷/۰۱/۲۷
0
0
لطفا خبر را اصلاح کنید
برلوستونی نخست وزیر شد
نه رئیس جمهور در متن اشتباه آمده

آفتاب: ضمن تشکر از شما،خبر اصلاح شد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین