کد خبر: ۷۳۵۴۱۹
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۳

واکنش ظریف به اظهارات جنجالی ترامپ

وزیر خارجه پیشین کشورمان در توییتی به صحبت‌های اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین واکنش نشان داد.
واکنش ظریف به اظهارات جنجالی ترامپ
آفتاب‌‌نیوز :

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه پیشین کشورمان روز سه‌شنبه در توییتی با انتشار لینک خبری از میدل ایست مانتیور با تیتر "ترامپ می‌گوید اسرائیل به معنای واقعی کلمه مالک کنگره بود" نوشت: هنوزم هست.

دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا هفته گذشته در گفت و گو با یک رادیوی محلی آمریکا افزود: بزرگترین تغییری که در کنگره دیدم این است که اسرائیل ۱۰ تا ۱۵ سال پیش به معنای واقعی بر کنگره سیطره داشت و بسیار قدرتمند بود. اما امروز تقریبا خلاف این واقعیت است.

وی یادآورشد که در کنگره آمریکا نمایندگانی همچون الهان عمر و الکساندر اوکازیو-کورتز وجود دارند که به شدت از اسرائیل متنفر هستند.

به گفته رییس جمهوری پیشین آمریکا، آنها کنگره را کنترل می‌کنند و اسرائیل دیگر قوایی در کنگره ندارد.

عمر و اوکازیو- کورتز نمایندگان زن حزب دموکرات در سال ۲۰۱۹ وارد کنگره آمریکا شدند و به طرح کمک مالی ۱ میلیارد دلاری آمریکا به رژیم صهیونیستی برای سامانه‌های دفاع موشکی گنبد آهنین رای منفی دادند.

ترامپ ادامه داد: ما درباره مدت زمان طولانی صحبت نمی‌کنیم اما به نظر من، شما می‌دانید چه می‌گویم. اسرائیل چنین قدرتی در کنگره داشت و اکنون دیگر اینطور نیست.

رییس جمهوری پیشین آمریکا مدعی شد: ما صلح در خاورمیانه داشتیم. حالا به نظرم آنها نمی‌توانند، زیرا آنها دوباره با ایران روبه رو هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین