کد خبر: ۷۳۵۴۵۶
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶
قالیباف در نطق پیش از دستور مطرح کرد؛

تذکر رهبر انقلاب به مجلس؛ پیش از اثبات جرم نباید موضوع را رسانه‌ای کنید

رئیس مجلس در پی تذکر رهبر انقلاب در مورد مطرح شدن نام برخی افراد در گزارش یکی از کمیسیون‌های مجلس گفت: از همه همکارانم می‌خواهم ضمن جبران گذشته در گزارشات کمیسیون‌ها، نطق‌ها و ... نسبت به این رهنمود جدی باشند.
تذکر رهبر انقلاب به مجلس؛ پیش از اثبات جرم نباید موضوع را رسانه‌ای کنید
آفتاب‌‌نیوز :

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود در آغاز جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۱۲ آبان) مجلس گفت: رهبر معظم انقلاب درباره رسانه‌ای شدن اسم افراد در پی گزارش یکی از کمیسیون‌های مجلس تذکری را داده‌اند و خواستار جبران موضوع شده‌اند که به نظر می‌رسد اطلاعات عموم از آن هم رهگشای برخی سؤالات است و هم بهترین روش برای برآورده ساختن جبران مدنظر ایشان توسط مجلس است.

رئیس مجلس اظهار داشت: ایشان در حاشیه نامه‌ای که در آن به رسانه‌ای شدن گزارش یکی از کمیسیون‌های مجلس پیش از بررسی و صدور حکم در دادگاه صالحه اعتراض شده است مرقوم فرموده‌اند «شکایت به جا است نباید پیش از اثبات جرم موضوع را رسانه‌ای می‌کردند دنبال کنید و به نحوی جبران شود».

وی افزود: به نظر می‌رسد این تذکر که حاکی از توجه به حق‌الناس است نه فقط برای همکاران اینجانب در مجلس بلکه برای همه صاحبان رسانه‌ها و تریبون‌ها مخصوصا تریبون‌های رسمی و همچنین همه فعالان عرصه‌های اجتماعی و رسانه‌ای می‌تواند فصل‌الخطاب قرار گیرد و نشان می‌دهد تا زمانی که جرمی به اثبات نرسیده است ذکر اسامی افراد مجاز نیست.

قالیباف خاطرنشان کرد: به نوبه خود از همه همکارانم می‌خواهم ضمن جبران گذشته در گزارشات کمیسیون‌ها، نطق‌ها و تذکر‌ها نسبت به رعایت این رهنمود جدی باشند و امیدوارم دیگر تریبون‌ها و رسانه‌های رسمی و غیررسمی کشور و همچنین فعالان رسانه‌ای که خود را ملتزم به رعایت رهنمود‌های رهبر انقلاب می‌دانند نیز به رعایت این مسأله کوشا باشند.

طبق پیگیری‌های صورت گرفته، تذکر مطرح شده به دنبال قرائت گزارش کمیسیون اصل ۹۰ درباره پرونده بورسیه‌ها بوده که نام تعدادی از متهمان در آن ذکر شده است. افرادی که نامشان در گزارش کمیسیون اصل ۹۰ در صحن مجلس قرائت شده طی نامه‌ای عنوان کرده‌اند که دادگاه هنوز برای آن‌ها حکمی صادر نکرده است و نسبت به مطرح شدن نامشان پیش از صدور حکم دادگاه گله‌مند بودند.

رئیس مجلس اظهار داشت: در آستانه فرا رسیدن سالروز تاریخی تسخیر شجاعانه لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام قرار داریم به همین مناسبت پیشاپیش روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را گرامی می‌داریم. دانشجویان انقلابی در آن زمان با تسخیر لانه جاسوسی هویت ضدمردمی، مداخله‌جو و مستکبر ایالات متحده آمریکا را به دنیا نشان دادند و فصل جدیدی را برای مقابله عدالت‌جویان و حقیقت‌طلبان سراسر دنیا در برابر زورگویی‌ها و دخالت‌های آمریکا و سایر رژیم‌های مستکبر پدید آوردند.  روز ۱۳ آبان همچنین مصادف با روز دانش‌آموز و حادثه خونین کشتار بیرحمانه دانش‌آموزان در سال ۱۳۵۷ در تهران است؛ یاد و خاطره تمامی دانش‌آموزان شهید آن حادثه را گرامی می‌داریم و به روان پاک آن‌ها درود می‌فرستیم. حرکت مردم ایران در تمامی سال‌های بعد از انقلاب در جهت مقابله با زورگویی‌های مستکبران حرکتی عادلانه و کاملا در راستای منافع ملی بوده است کشور‌های استکباری همچون آمریکا و پیش از آن انگلیس هرگاه توانسته‌اند با توطئه‌های پیچیده یا جنگ‌افروزی علیه استقلال موجودیت یا منافع مردم ایران اقدام کرده‌اند که فقط یک مورد از آن‌ها کودتای ۲۸ مرداد است.

وی افزود: مقابله با این قدرت‌های زورگو و دفاع از منافع کشور و وحدت و امنیت ملی حکیمانه‌ترین حرکت اجتماعی ملت ایران است و پایان تلخ برخی قیام‌های مردمی در منطقه که نگاه بدبینانه به آمریکا را کنار گذاشتند نشان داد راهبرد امامین انقلاب مبنی بر مقابله با کشور‌های استکباری عقلانی‌ترین تصمیم برای تأمین منافع ملی ایران بوده است. البته مقابله با استکبار وجوه مختلفی دارد و امروز مهمترین راهبرد برای استکبارستیزی تلاش جهادی مدبرانه و مطابق با برنامه‌ای حساب شده برای حل مشکلات مردم است.

قالیباف خاطرنشان کرد: بار‌ها گفته‌ام که مهمترین مؤلفه تأمین امنیت ملی کشورمان در قلب یکایک مردم ایران قرار دارد و آن باور آن‌ها به مسیر انقلاب است و اگر آسیب زدن به اقتصاد کشور و برهم زدن اتحاد ملی دستور کار مستکبران است پس با قاطعیت می‌توان گفت که استکبارستیزی یعنی حل مشکلات اقتصادی مردم و تلاش برای افزایش همدلی، اتحاد و تالیف قلوب در میان گروه‌ها و اقشار مختلف اجتماعی است. پرداختن به مسائل حاشیه‌ای که دغدغه اصلی زندگی مردم نیست و یا درگیر شدن در جناح‌بازی‌ها و حزب‌بازی به جای اتحاد ملی برای حل مشکلات مردم فاصله گرفتن از اهداف اصلی انقلاب اسلامی است. ما مسؤولان هر قدر در حل مشکلات اقتصادی مردم موفق شویم به همان اندازه توانسته‌ایم استکبار را زمین‌گیر کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
0
25
مثل جبران کردن شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
0
24
هنوز جرمی اثبات نشده حصر و ممنوع التصویر بشوند ولی اسم آنها اعلام نشود این نوع رفتار هیچ کمکی به اعتماد سازی مردم نخواهد کرد ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
0
13
القای وقوع جرم قبل از اثبات در دادگاه در هشت سال اخیربه روشی معمول در اخبار 20:30 تبدیل شده بود. گویا قرار است این رویه برای دولت جدید تغیر کند
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
21
2
جانم فدای رهبر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
3
8
آفتاب عجیب است نظرات مردم را در زیر چنین خبرهایی انتشار میدهد البته با سانسور
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
1
14
مجلس بدلیل ناکامی در حل مشکلات دولت روحانی و شخص او را هدف حملات مکرر و پرونده سازی کرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
1
9
مملکت را ول کردن فقط با تخریب دولت آمدن بالا تخصصی جز سیاه نمایی و تخریب اعتماد مردم ندارن از سال 84 که آمدن روکار فقط رواج فساد و دزدی مسولا را شیپور زدن با تهمت
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین