کد خبر: ۷۳۵۵۶۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵

روایت متفاوت سردار کوثری از ماجرای درگیری بر سر نفتکش در دریای عمان

سردارمحمداسماعیل کوثری، جانشین سابق فرمانده قرارگاه ثارالله و نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، در خصوص ابعاد جدیدی از عملیات سپاه در دریای عمان گفت: صبح امروز نفتکش ایرانی در حال حمل نفت در دریای عمان بوده است که دزدان دریایی به طرف نفتکش حمله می‌کنند. در جریان این کشاکش و درگیری آمریکایی‌ها نیز به حمایت و کمک دزدان دریایی می‌آیند.
روایت متفاوت سردار کوثری از ماجرای درگیری بر سر نفتکش در دریای عمان
آفتاب‌‌نیوز :

کوثری ادامه داد: براساس این روند متقابلا نیرو‌های عملیاتی سپاه پاسداران نیز وارد میدان می‌شوند و نیرو‌های خود را روی نفتکش ایرانی پیاده و تقویت می‌کنند. از طرف دیگر شناور‌هایی که در نزدیکی این منطقه بودند به سرعت به کمک نفتکش ایرانی می‌روند.

جانشین سابق فرمانده قرارگاه ثارالله تصریح کرد: نهایتا دزدان دریایی و نیرو‌های آمریکایی و بالگرد‌های آن‌ها و حتی شناور‌هایی که به کمک دزدان دریایی به منظور حمل نفتکش ایرانی و هدایت آن به جای نامعلومی آمده بودند توسط نیروی قدرتمند سپاه پاسداران پراکنده شدند و نیرو‌های آمریکایی حتی فرصت نکردند به اقدام بعدی دست بزنند. نیرو‌ها و شناور‌ها نفتکش ایرانی به داخل آب‌های جمهوری اسلامی هدایت کردند و نهایتا این نفتکش و خدمه آن صحیح و سالم در اختیار نیرو‌های خودی قرار گرفت.

به نوشته خبرگزاری دانشجو، وی در تشریح چگونگی و تحلیل این ماجرا گفت: آمریکایی‌ها به دنبال آن هستند که قدرت خود را در منطقه خلیج فارس و دریای عمان نشان دهند این در حالی است که نیرو‌های نظامی جمهوری اسلامی از آمادگی بالایی برخوردارند و متقابلا وارد عمل شدند و ثابت کردند جمهوری اسلامی اجازه وارد شدن کوچک‌ترین هجمه به مرز‌های خود را نخواهد داد. اقدام سپاه نشان دهنده قدرت جمهوری اسلامی است که در چنین سطح از آمادگی به سر می‌برد و با سرعت عملی مثال زدنی به این حادثه واکنش نشان داد.

روایت صداوسیما

این در حالی است که خبرگزاری صدا و سیما نوشته بود این حاثه در چند روز اخیر روی داده بود و همچنین صحبتی از حمله دزدان دریایی نیز نشده بود. 

براساس اعلام صداوسیما؛ آمریکا در این اقدام یک نفتکش را که حامل نفت صادراتی ایران بود در آب‌های دریای عمان مصادره و با انتقال محموله نفت آن به یک نفتکش دیگر آن را به سوی مقصدی نامعلوم هدایت کرد. همزمان دلاورمردان نیروی دریایی سپاه با اجرای عملیات هلی‌برن بر روی عرشه نفتکش آن را به تصرف خود درآوردند و به سوی آب‌های سرزمینی ایران هدایت کردند. در ادامه نیرو‌های آمریکا با استفاده از چندین فروند بالگرد و ناو جنگی به تعقیب نفتکش پرداختند اما با ورود قاطعانه و مقتدرانه نیرو‌های جان برکف سپاه ناکام ماندند.نیرو‌های آمریکایی دوباره با استعداد بسیار و با استفاده از چند ناو جنگی بیشتر تلاش کردند مسیر حرکت نفتکش را سد کنند که باز هم موفق نشدند. این نفتکش هم اکنون در آب‌های سرزمینی کشور عزیزمان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
عبا دالله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
8
4
امریکا غلط کرده چنین جسارتی باید ادب شود مرگ بر امریگا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
1
8
وقتی روایتها متناقض هست!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
0
6
بعد از حمله سایبری به سامانه توزیع بنزین و اینکه پس از سپری شدن چندین روز حتی متوجه نشدند کار، کار چه کسی بوده بدیهی بود که سناریوئی بعنوان پاسخ مقتدرانه در دست تهیه است. البته ما هم باور کردیم.
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
0
4
مثل مستعان
خیلی خیلی خوشحالم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
6
1
امریکا خیلی نهفهم است باید اینو بهش بفهمانند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین