کد خبر: ۷۳۵۸۲۰
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰

بارندگی در جاده‌های ۱۴ استان کشور

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از بارش برف و باران در جاده‌های ۱۴ استان کشور خبر داد.
بارندگی در جاده‌های ۱۴ استان کشور
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ احمد شیرانی درباره آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور اظهارکرد:‌ در حال حاضر و برابر آخرین گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک در سراسر کشور تردد در تمامی جاده‌های کشور به آرامی در حال انجام است و هیچ مشکل و گره ترافیکی خاصی گزارش نشده است. تنها در آزادراه قزوین - کرج محدوده پل فردیس ترافیک پرحجم گزارش شده که آن هم به شکل روانی در حال انجام است.

وی درباره محورهای مسدود نیز گفت:‌ آزادراه تهران شمال از سه‌شنبه شب به طور کامل بازگشایی شده و در حال حاضر تنها دو محور شهداد - نهبندان و خرم آباد - پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود است که طی این مدت تردد از مسیرهای جایگزین انجام خواهد شد.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به بارش برف و باران در جاده‌های کشور گفت: بارش برف و باران در برخی از محورهای استان های البرز و مازندران گزارش شده و در برخی از محورهای استان‌های اردبیل، اصفهان، تهران، زنجان، قم، فارس، قزوین، گیلان، مرکزی، همدان، گلستان و لرستان نیز باران در حال باریدن است.

شیرانی در همین راستا به رانندگان هشدار داد که لغزندگی سطح معابر از عوامل اصلی وقوع تصادفات در شرایط برفی و بارانی است و از این رو لازم است که رانندگان با آگاهی قبلی از شرایط جوی راه اقدام به سفر کرده و زمان بیشتری را برای رسیدن به مقصد پیش بینی کنند.

وی رعایت بیشتر فاصله طولی با خودرو مقابل و رانندگی با سرعت مطمئنه را از عوامل موثر در کاهش تصادفات توصیف کرد و گفت:‌ سرعت مجاز درج شده روی تابلوهای سرعت در جاده ها برای شرایط عادی بوده و رانندگان در شرایط بارندگی حتما باید با سرعت مطمئنه که سرعتی کمتر از سرعت مجاز است رانندگی کنند.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اطمینان از سالم بودن برف پاک کن خودرو و سیستم گرمایش خودرو قبل از سفر را نیز از الزامات مهم سفر در زمستان توصیف کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین