کد خبر: ۷۳۵۸۸
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۸۷ - ۱۲:۰۹
گفتگو یا تحریم؛

ایران بحث داغ نامزدهای انتخاباتی آمریکا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «جان مک‌کین» نامزد جمهوریخواه در رقابتهای ریاست جمهوری آمریکا روز گذشته متعهد شد در صورت انتخاب شدن برای متوقف کردن ایران از تحریم‌های اقتصادی و سیاسی استفاده خواهد کرد. 

به گزارش رویترز «جان مک‌کین» در مصاحبه با شبکه MSNBC اظهار داشت:« توجیح مردم آمریکا به جنگ با ایران بسیار مشکل است. معتقدم می‌توانیم از طریق تحریم‌های اقتصادی و دیپلماتیک وارد عمل شویم ».

مک کین در پاسخ به این سئوال که آیا به ایران حمله می‌کند گفت: « بدلیل شکست آمریکا در یافتن سلاح کشتار جمعی در عراق توجیح حمله به ایران مشکل خواهد بود».

ایران همچنین به موضوع داغ نامزدهای حزب دموکرات آمریکا تبدیل شده است باراک اوباما و هیلاری کلینتون هر دو به تاثیر نقش ایران در جنوب عراق تاکید دارند. در عین حال باراک اوباما خواستار مذاکره مستقیم با مقامات ایرانی بوده و انتقادات فراوانی را به دنبال داشته است. 

اخیرا  هیلاری کلینتون نیز به گفتگو با ایران تمایل پیدا کرده است. کلینتون روز سه‌شنبه سیاست دولت اجرایی بوش در مقابل ایران را «شکست خورده» خواند و پیشنهاد گفتگو محدود را مطرح کرد. 

او در ادامه افزود: «اقدام دولت بوش نه نتیجه مثبتی داشته و نه تغییری در رفتار دو کشور ایجاد کرده است». 

وی گفت: «در صورت انتخاب به سمت ریاست جمهوری من از  روش هویج و چماق استفاده خواهم کرد».

از سوی دیگر دریاسالار «مایکل مولن» مقام ارشد نظامی آمریکا نیز اذعان داشت ایران بزرگترین چالش آمریکا در سه تا پنج سال آینده است. 

مولن سه شنبه اعلام کرد:« امیدوارم در آینده راهی را برای گفتگو و حل مشکلات پیدا کنیم. پیش از این، این کار را با سایر دشمنان خود انجام داده‌ایم ». 

مولن در ادامه تصریح کرد ما همه گزینه ها را در نظر گرفته‌ایم ولی در عین حال خواستار دستیابی به راهی برای گفتگو با این کشور هستیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین