کد خبر: ۷۳۵۹۶۶
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸

هوای پایتخت «پاک» شد

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در حالی که هم‌اکنون میانگین کیفیت هوای پایتخت در شرایط «پاک» است، امروز (۱۵ آبان ماه) در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده قابل قبول و پاک قرار خواهد گرفت.
هوای پایتخت «پاک» شد
آفتاب‌‌نیوز :

پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبح امروز شنبه (۱۵ آبان ماه) با حاکمیت شرایط ناپایدار جوی طی ساعات گذشته، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول و پاک قرار خواهد گرفت. وزش باد مؤثر نیز در طول روز از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد.

همچنین تداوم شرایط جوی مساعد تا اواخر وقت شنبه (۱۵ آبان ماه) سبب پراکندگی غلظت ذرات معلق و به‌تبع آن برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق خواهد شد. با کاهش تدریجی تندی باد تا صبح روز یکشنبه (۱۶ آبان ماه) همزمان با افزایش ترافیک صبحگاهی بر غلظت آلاینده‌ها افزود خواهد شد و انتظار می‌رود در مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

حاکمیت جو آرام در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد. با تداوم این شرایط جوی و عدم وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی یکشنبه (۱۶ آبان ماه)، افزایش غلظت ذرات معلق و درنتیجه برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۵۳ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۴۸ و کیفیت هوا در محدوده پاک است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین