کد خبر: ۷۳۶۰۵۳
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵

توئیت وزیر خارجه آذربایجان درباره مذاکره با امیرعبداللهیان

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در پیامی توییتری به موضوعات گفت‌وگوی تلفنی‌اش با وزیر امور خارجه کشورمان اشاره کرد.
توئیت وزیر خارجه آذربایجان درباره مذاکره با امیرعبداللهیان
آفتاب‌‌نیوز :

جیحون بایرامف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در صفحه توییترش درباره گفت‌وگوی اخیر خود با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نوشت: با حسین امیر عبداللهیان همکار گران‌قدرم از ایران گفت‌وگویی تلفنی داشتم. برای او آرزوی سلامتی و شفای عاجل از بیماری کرونا را داشتم.

بایرامف در ادامه گفت: ما بر تعهدمان نسبت به پیش‌برد بیشتر همکاری دوجانبه و کمک‌مان به صلح و شکوفایی در منطقه تاکید کردیم.

وزارت امور خارجه کشورمان نیز درباره این گفت‌وگو مطرح کرد که وزرای امور خارجه دو کشور در یک گفت‌وگوی تلفنی در خصوص روابط دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

امیرعبداللهیان با یادآوری برادری و روابط نزدیک میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، خاطرنشان کرد که در ماه‌های اخیر همزمان با بروز برخی سوتفاهمات، طرف‌هایی که دوست‌دار روابط خوب میان دو کشور نیستند، فعال شده بودند که با درایت مقامات دو کشور از آن عبور کردیم. اکنون دو کشور می توانیم به سمت گسترش هرچه بیشتر همکاری‌های دوجانبه حرکت کنیم.

وزیر امور خارجه همچنین خاطرنشان نمود که جمهوری اسلامی ایران از فرمت‌های منطقه‌ای از جمله فرمت ۳+۳ قویا حمایت می‌کند و معتقد است که می‌توان مشکلات منطقه‌ای را از طریق ساز و کارهای درون‌منطقه‌ای حل و فصل نمود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین