کد خبر: ۷۳۶۱۸
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۱

«كیارستمی» اپرای ملی انگلیس را به صحنه می‌برد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عباس كیارستمی اپرای ملی انگلیس را یك‌ماه دیگر به صحنه می‌برد، اما اجرای اپرای لندن سال آینده برگزار می‌شود.
 
به گزارش ایسنا، اپرای ملی انگلستان كه تا یك دهه قبل به‌دلیل مشكلات مالی در آستانه فروپاشیدن بود، با دعوت از شخصیت‌های سرشناس دنیای فیلم و تئاتر، از جمله "عباس كیارستمی"، در تلاش است تا جان تازه‌ای بگیرد. 

در فصل 9-2008 جشنواره "هنرهای شاعرانه" اپرای ملی انگلستان، "عباس كیارستمی"، كارگردان برجسته‌ی ایران، یكی از چهره‌های سرشناسی است كه ازسوی مدیران اپرای ملی انگلستان دعوت شده است.
 
گاردین نوشته است، "كیارستمی" در این رویداد هنری، اجرای جدیدی را از اپرای "زن‌ها همگی همان‌جورند" كارگردانی خواهد كرد.
 
این اپرا با عنوان اصلی «Cosi Fan Tutte» یكی از آثار برجسته
"ولفگانگ موتزارت" است كه در سال 1790 ساخته و اجرا شد.
"كیارستمی" این اپرا را در جریان جشنواره "هنر شاعرانه" برای نخستین‌بار در تالار "اكس آن پروانس" اجرا می‌كند. 

"جان بری"، كارگردان هنری اپرای ملی انگلستان در این‌باره به روزنامه‌ی گاردین اعلام كرده است: تصمیم داریم بیشتر با دعوت از خارجی‌ها و حضور جوانان عالم سینما و ادبیات، دنیای اپرا را تكان دهیم.
 
به گفته‌ی او، اپرا جذاب‌ترین نوع هنر است كه البته تنها نیازمند ذهنی تازه است تا آن را به زندگی بازگرداند.
 
دو سال قبل، "آنتونی مینجلا"، كارگردان فقید و سرشناس فیلم برنده اسكار "بیمار انگلیسی" با اجرای اپرای "مادام بوترفلای" در اپرای ملی انگلیس، بسیار مورد تشویق و تحسین قرار گرفت. 

از دیگر هنرمندان حاضر در این رویداد هنری، "فیونا شاو"، بازیگر فیلم‌های "هری ‌پاتر" خواهد بود كه اثر به‌ندرت اجراشده‌ی "سواران دریا"، اثر "رالف وائوگن ویلیامز" را اجرا خواهد كرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین