کد خبر: ۷۳۶۲۰۷
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
تبلیغات

آشنایی با مراحل دریافت سند برای ماده ۱۴۷ و ۱۴۸

برای آگاهی کامل از مفاد ماده ۱۴۷ و ۱۴۸ قانون ثبت، بهترین توصیه مطالعه کامل آن است. شما باید قبل از هر کاری به طور کامل از آن آگاهی کافی و وافی داشته باشید.
آشنایی با مراحل دریافت سند برای ماده ۱۴۷ و ۱۴۸
آفتاب‌‌نیوز :

می‌بایست جهت دریافت سند برای ماده ۱۴۷ و ۱۴۸ به نقشه یو تی ام پلاک ثبتی که مورد تایید ادارات ثبت شده باشد، دسترسی داشته باشید و همراه با درخواست صدور سند آن را به اداره ثبت تحول دهید. البته قبل از این که اقدام به این کار کنید قوانین را مطالعه نمایید شاید مشمول این قوانین نباشید.

ماده ۱۴۷ و ماده ۱۴۸ چیست و چه کاربردی دارد؟

دریافت سند برای ماده ۱۴۷ و ۱۴۸ عنوان مطلبی است که قرار است مراحل آن به صورت کامل در این مقاله برای شما شرح داده شود، اگر با ماده ۱۴۷ و ۱۴۸ آشنا نیستید و می‌خواهید برای دریافت سند اقدام کنید می‌توانید این مقاله را مطالعه کنید.

ماده ۱۴۷ و ۱۴۸ را می‌توان از کاربردی‌ترین و مهمترین قوانین در زمینه ثبت سند در کشور دانست، با این حال بسیاری از افراد اطلاعات ناقصی از این دو ماده مهم دارند. شاید بپرسید این دو ماده ثبتی چه کاربردی دارند، باید گفت با کمک این دو ماده از بروز اختلاف بسیاری در رابطه با معاملات غیر رسمی در سراسر کشور جلوگیری می‌شود. همچنین با کمک ماده ۱۴۷ و ۱۴۸ در بخش اموال غیر منقول، مالکین می‌توانند با خیال آسوده و بدون نگرانی اقدام به ثبت ملک به نام خود کنند.

در واقع می‌توان گفت که ماده ۱۴۷ و ۱۴۸ اصلاحاتی هستند که توسط قانون ثبت کشوری در سال ۱۳۵۱ به وجود آمدند.

برای آگاهی کامل از مفاد ماده ۱۴۷ و ۱۴۸ قانون ثبت، بهترین توصیه مطالعه کامل آن است. شما باید قبل از هر کاری به طور کامل از آن آگاهی کافی و وافی داشته باشید.

آشنایی با مراحل دریافت سند برای ماده ۱۴۷ و ۱۴۸

دریافت سند ماده ۱۴۷ و ۱۴۸

دریافت سند ماده ۱۴۷ و ۱۴۸مراحل دریافت سند برای ماده ۱۴۷ و ۱۴۸

مرحله اول، ثبت نام در سامانه اداره ثبت جهت دریافت سند برای ماده ۱۴۷ و ۱۴۸:

برای ثبت سند مالکیت توسط ماده ۱۴۷ و ۱۴۸ می‌بایست ابتدا مالک وارد سامانه ثبت الکترونیکی شده و تقاضای صدور سند مالکیت را با توجه به قوانین موجود در این زمینه انجام دهد.

انجام این کار به صورت الکترونیکی است و مالک نیازی ندارد تا در مراحل ابتدایی به صورت فیزیکی به ثبت اسناد کشوری مراجعه کند. شما می‌توانید تمامی هزینه‌ها را نیز از طریق این سامانه پرداخت کنید. البته شما باید موارد خواسته شده را به درستی انجام دهید، در ادامه به صورت کلی موارد مورد نیاز را برای شما یادآور می‌شویم.

برای دریافت سند برای ماده ۱۴۷ و ۱۴۸ شما به نقشه یو تی ام UTM، نقشه ۲۰۰۰ شهرداری و جانمایی پلاک ثبتی نیاز خواهید داشت.

به این موضوع توجه کنید که اراضی و املاکی که می‌خواهید برای آن‌ها سند رسمی با توجه به ماده ۱۴۷ و ۱۴۸ تهیه کنید باید از قبل سابقه ثبتی (داشتن شماره پلاک ثبتی فرعی و اصلی) داشته باشند، اگر فاقد سابقه ثبتی باشند امکان صدور سند برای آن‌ها توسط سامانه وجود نخواهد داشت.

برای این که پلاک ثبتی اصلی و فرعی ملک خود را داشته باشید، باید از نقشه برداران و کارشناسان رسمی دادگستری کمک بگیرید. با درخواست پلاک ثبتی، نقشه برداران معمولا نقشه یو تی ام پلاک ثبتی ملک شما را برداشت می‌کنند.

یکی از مراحل دریافت سند ماده ۱۴۷ و ۱۴۸ ارائه نقشه یو تی ام پلاک ثبتی است. به نقشه‌هایی که معمولا چهارگوشه ملک و موقعیت دقیق آن را با مختصات واقعی در سامانه اداره ثبت و سیستم مختصات یو تی ام مشخص می‌کنند، نقشه یو تی ام گفته می‌شود. البته شماره پلاک ثبتی اصلی و فرعی نیز باید در این نقشه درج و به واسطه کارشناس رسمی دادگستری و نقشه بردار تایید شده باشد.



آشنایی با مراحل دریافت سند برای ماده ۱۴۷ و ۱۴۸

دریافت سند تک برگ

می‌بایست جهت دریافت سند برای ماده ۱۴۷ و ۱۴۸ به نقشه یو تی ام پلاک ثبتی که مورد تایید ادارات ثبت شده باشد، دسترسی داشته باشید و همراه با درخواست صدور سند آن را به اداره ثبت تحول دهید (پست کردن تمامی مدارک به اداره ثبت و قید شماره پست مدارک در سامانه)

اگر نقشه یو تی ام پلاک ثبتی در بین اسناد و مدارک ارائه شده وجود نداشته باشد، اداره ثبت پرونده را ناقص اعلام می‌کند و معمولا مورد رسیدگی قرار نمی‌گیرد تا روزی که تمامی نقشه‌های تایید شده به پرونده متقاضی اضافه گردد.

جهت دریافت نقشه یو تی ام پلاک ثبتی ملک خود می‌توانید از مراکز معتبر و تایید شده توسط اداره ثبت کمک بگیرید. برای این کار ما مجموعه مپ اسکیل را به شما معرفی و پیشنهاد می‌کنیم. مپ اسکیل با آدرس اینترنتی www.mapscale.com می‌تواند نیاز‌ها و خواسته‌های شما را به صورت قانونی و در کمترین زمان پاسخ دهد.

قبل از ثبت نام می‌بایست مدارک شما از جمله نقشه یو تی ام پلاک ثبتی، نقشه ۲۰۰۰ شهرداری و جانمایی پلاک ثبتی آماده باشد تا موقع ثبت نام فایل اسکن شده آن‌ها را در سامانه آپلود و درج کنید. البته کپی مدارک از جمله نقشه یو تی ام باید از طریق پست به اداره ثبت ارسال گردد.

- مرحله دوم، پر کردن فرم مشخصات مالک و همچنین مشخصات ثبتی ملک جهت دریافت سند برای ماده ۱۴۷ و ۱۴۸:

بعد از این که قوانین مربوط به ماده ۱۴۷ و ۱۴۸ را مطالعه کردید و دانستید که شما نیز مشمول این قانون هستید، باید از تکمیل بودن مدارک خود اطمینان حاصل کنید. سپس وارد بخش دوم سامانه جهت دریافت سند برای ماده ۱۴۷ و ۱۴۸ شوید. این صفحه از سامانه به دو بخش تقسیم می‌شود که در بخش اول باید مشخصات مالک به صورت کامل ثبت گردد و در بخش دوم باید محل وقوع ملک شما و نیز مشخصات ثبتی ملک خود را وارد کنید.

توجه کنید، بخش مشخصات ثبتی ملک را می‌بایست از روی اطلاعات وضع موجود ملک و اطلاعات مندرج در نقشه یو تی ام تکمیل کنید.

مرحله سوم، مرحله آپلود کردن مدارک جهت دریافت سند برای ماده ۱۴۷ و ۱۴۸:

در این مرحله، سامانه برای شما یک کد رهگیری صادر می‌کند و بعد شما می‌بایست مدارک اسکن شده خود را که مورد تایید کارشناس دادگستری قرار گرفته آپلود کنید. مدارک زیر باید در سامانه آپلود شود:

۱. در یک صفحه A۴ باید صفحه اول شناسنامه و کارت ملی مالک با فرمت عکس jpg اسکن و ارسال شود
۲. باید قولنامه یا مبایعه نامه مالک با فرمت عکس jpg اسکن و ارسال شود
۳. باید نقشه‌های تایید شده با فرمت اکسل xlsx ارسال شود
۴. باید فایل گواهی مختصات نیز با فرمت عکس jpg اسکن و ارسال شود

قوانین دیگر را بهتر است هنگام ارسال مطالعه کنید تا مطابق با خواسته اداره ثبت باشد.

آشنایی با مراحل دریافت سند برای ماده ۱۴۷ و ۱۴۸
سند تک برگ

مرحله چهارم، پرداخت هزینه جهت دریافت سند برای ماده ۱۴۷ و ۱۴۸:

در این مرحله باید مبلغ مشخص شده را به حساب سازمان ثبت اسناد و املاک کشور انتقال دهید. (به شکل اینترنتی می‌توانید واریز را انجام دهید)

مرحله پنجم، چاپ فرم درخواست جهت دریافت سند برای ماده ۱۴۷ و ۱۴۸:

شما در این مرحله می‌توانید فرم درخواست سند را چاپ و محل اثر انگشت و امضا را پر کنید و همراه خود داشته باشید تا در مراحل بعدی آن را به سازمان ارائه دهید.

 مرحله ششم، ارسال تمامی مستندات به

در این مرحله باید فرم تقاضامه به همراه تمامی مستندات را از طریق پست سفارشی ارسال کنید (به نشانی اداره ثبت).
بعد از ارسال وارد سامانه شده و شماره ۲۰ رقمی اداره پست را وارد کنید تا بتوانید شماره پرونده را از سامانه دریافت کنید.

 مرحله آخر، مراجعه حضوری به اداره ثبت جهت دریافت سند برای ماده ۱۴۷ و ۱۴۸:

بعد از تایید مدارک ارسال شده در سامانه، از طریق پیامک از شما درخواست می‌شود تا به صورت حضوری به اداره ثبت مراجعه کنید تا به درخواست شما رسیدگی شود.

معمولا در این مرحله از شما خواسته می‌شود تا اصل مدارک مانند، نقشه یو تی ام پلاک ثبتی که از طریق کارشناس رسمی دادگستری؛ امور ثبتی، ممهور و مهر شده را به کارشناس مربوطه تحویل دهید.

بعد از انجام تمامی مراحل دریافت سند ماده ۱۴۷ و ۱۴۸، سند آماده شده و از طریق پست به آدرس مالک ارسال می‌گردد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین