کد خبر: ۷۳۶۲۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳
نخست‌وزیر عراق مورد حمله پهپادی قرار گرفته بود

واکنش ایران به ترور ناکام نخست‌وزیر عراق: فتنه‌ای مشکوک بود!

سخنگوی وزارت خارجه با محکومیت ترور نخست وزیر عراق گفت: ما بر موضع ثابت و مستمر ایران در حمایت از ثبات، امنیت و آرامش در عراق تاکید می‌کنیم.
واکنش ایران به ترور ناکام نخست‌وزیر عراق: فتنه‌ای مشکوک بود!
آفتاب‌‌نیوز :

 سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه با محکوم کردن هدف قرار دادن نخست وزیر عراق، بر موضع ثابت و مستمر جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ثبات، امنیت و آرامش در عراق تاکید کرد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن درخواست هوشیاری همگان نسبت به توطئه‌هایی که امنیت و پیشرفت عراق را هدف قرار داده است.

وی ادامه داد: این گونه حوادث را در راستای منافع طرف‌هایی دانست که طی ۱۸ سال گذشته به ثبات، امنیت، استقلال و تمامیت ارضی عراق تعرض کرده و با ایجاد گروه‌های تروریستی و فتنه انگیزی، در پی دستیابی به اهداف شوم منطقه‌ای خود بوده اند.

خطیب زاده با ابراز خرسندی از سلامتی آقای مصطفی الکاظمی، ابراز امیدواری کرد مردم، دولت و جریان‌های سیاسی عراق با اتحاد و همبستگی، موجبات توسعه و شکوفایی عراق را فراهم سازند.

شمخانی: سوء قصد به جان نخست‌وزیر عراق فتنه جدید اتاق فکر‌های خارجی است

امیر دریابان شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز در واکنش به حمله پهپادی شب گذشته به اقامتگاه نخست وزیر عراق در توئیتر نوشت: «سوء قصد به جان نخست‌وزیر عراق فتنه جدیدی است که رد آن را باید در اتاق‌های فکر خارجی جستجو کرد که از سال‌ها قبل با ایجاد و پشتیبانی گروه‌های تروریستی و اشغال این کشور، جز ناامنی، ایجاد اختلاف و بی‌ثباتی، ارمغانی برای مردم مظلوم عراق نداشته‌اند.»

واکنش ایران به ترور ناکام نخست‌وزیر عراق: فتنه‌ای مشکوک بود!

حزب‌الله عراق: نمایش بود!

«ابوعلی العسکری» مسئول امنیتی «کتائب حزب الله» عراق، بامداد امروز یکشنبه، (۷ نوامبر) در صحت خبر سوءقصد به جان نخست‌وزیر عراق ابراز تردید و آن را نمایشی خواند.

ابوعلی در مطلبی در کانال تلگرامی‌ خود، سوء‌قصد به جان «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر و حمله پهپادی به منزل محل اقامت او در بغداد را نمایشی خواند.

مسئول امنیتی کتائب حزب‌الله عراق نوشت: «ایفای نقش قربانی[بودن] از شیوه‌های نخ نمایی است که دیگر به تاریخ پیوسته. بنا بر اطلاعات موثق ما، در عراق هیچ کسی حتی تمایلی ندارد برای هدف قراردادن منزل نخست وزیر سابق، یک پهپاد خرج کند [ضرر کند]. گر کسی بخواهد به این "موجود فیس‌بوکی" آسیب برساند، راه‌های کم‌هزینه‌تر و مطمئن‌تر بسیاری برای رسیدن به آن وجود دارد. مسخره است که او ملت را به خویشتنداری و آرامش دعوت می‌کند، معلوم نیست چه کسی ممکن است نگران او شود یا کنترل خود را از دست دهد؟! خدا لعنت کند خودش را و آنکه او را تأیید کرد [تا نخست‌وزیر شود]».

ماجرا چه بود؟

وزارت کشور عراق روز یکشنبه از مشارکت سه پهپاد در ترور ناکام «مصطفی الکاظمی» نخست‌ وزیر این کشور خبر داد.

بنابر گزارش خبرگزاری عراق (واع)، سرتیپ «سعد معن» مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت کشور عراق تأکید کرد که هدف قرار دادن نخست‌ وزیر اقدامی تروریستی و مردود است.

وی افزود که تلاش برای ترور نخست وزیر با استفاده از سه پهپاد صورت گرفت و صداهای تیراندازی که شنیده شد برای سرنگونی این پهپادها بود و دو پهپاد نیز سرنگون شد.

معن تصریح کرد که پهپاد سومی به منزل الکاظمی حمله کرد اما آسیبی به وی نرسیده است.

به گفته وی چند نفر از حاضرین در منزل نخست وزیر در این حمله زخمی شده‌ و تحت درمان هستند.

معن به اجرای تحقیقات گسترده در این زمینه اشاره کرد و گفت که تیم کاری در حال اجرای تحقیقات و تلاش برای دستیابی به عاملان این جنایت است.

رسانه‌های عراقی بامداد یکشنبه از شنیده ‌شدن صدای تیراندازی و انفجار در منطقه سبز بغداد و هدف قرار دادن منزل «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر این کشور در منطقه سبز خبر دادند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
2
29
کار کشوری بود که نمی خواهد دولت مستقل و غیروابسته و برآمده از صندوق های رأی مردم در عراق بر سر کار باشد و می خواهد عامل بی اختیار و سرسپرده خود نخست وزیر عراق گردد!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین