کد خبر: ۷۳۶۳۱
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۸۷ - ۲۰:۱۸
بازنده واقعی انتخابات، دولت احمدی‌نژاد بود

مرعشی: آماده مناظره با احمدی‌نژاد هستم

فشار فرمانداری تهران به اصلاح‌طلبان برای تغییر شعارهای انتخاباتی
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:  کنفرانس خبری ستاد انتخابات اصلاح‌طلبان با حضور سیدحسین مرعشی و هدایت آقایی و جهانبخش خانجانی عصر امروز برگزار شد.

سیدحسین مرعشی، رئیس ستاد انتخابات اصلاح‌طلبان در تهران در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی آفتاب مبنی بر اظهارات رئیس‌جمهور در قم درباره ایجاد تورم 80-70 درصدی از سوی قدرت های  خارجی و عناصر داخلی و کنترل آن توسط دولت گفت: «تورم در زمانی که آقای احمدی‌نژاد کشور را تحویل گرفتند 11 درصد بود و قرار بود طبق برنامه چهارم توسعه به مرز 8 درصد برسد».

وی سپس ادامه داد: «در این سالها 2 اتفاق مثبت مهم برای اقتصاد ایران افتاده‌است اول اینکه نفت در آغاز دولت احمدی‌نژاد از 45 دلار به مرز 113 دلار رسیده است و دوم اینکه ابلاغ سیاست‌های اصل 44 توسط مقام معظم رهبری، از تصمیمی که ما بعد از جنگ برای بازسازی اقتصاد ایران گرفتیم بسیار مهم‌تر و تاثیرگذاری آن در اقتصاد ایران بیشتر است که باعث واگذاری شرکت‌های دولتی بزرگ مثل کارخانه‌ها، ‌معادن و بیمه‌ها به بخش خصوصی می‌شود».

مرعشی ادامه داد: «تنها نکته  منفی، صدور قطنامه‌ها علیه ایران بوده است که به قول آقای احمدی‌نژاد هیچ اثری روی اقتصاد ایران ندارد و این‌ها کاغذ پاره هستند . دولت دو امتیاز بزرگ داشته و یک کاغذ پاره‌ای که چند قدرت غربی برای خودشان صادر کرده‌اند و حالا چه اتفاقی افتاده که تورم در شهرهای بزرگ بالای 25 درصد رفته است».
 
وی افزود: «آقای احمدی‌نژاد بهتر است به جای فرافکنی و شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت، مردانه مسئولیت اشتباهات شخصی خودشان برای به هم زدن اقتصاد ایران را بپذیرند».

وی ادامه داد: «ایشان بدون توجه به نظرات همه کارشناسان اصلاح‌طلب و اصولگرا با افزایش حجم بودجه دولت از یک طرف ودخالت مستقیم در سیاست‌های پولی کشور از سویی دیگر نقدینگی کشور را از 125 هزار میلیارد تومان به 270 هزار میلیارد تومان رسانده‌است و این موج نقدینگی یک سیلی را در اقتصاد بر پا کرده‌است و تورم در اقتصاد ایران جزء بالاترین نرخ‌ها در جهان امروز است».

مرعشی ادامه داد: «آقای احمدی‌نژاد اجازه بدهند کارشناسان اصولگرا و نه اصلاح‌طلب اقتصاد کشور را تنظیم کنند. البته از  لحظه‌ای که احمدی‌نژاد اجازه بدهد اقتصاد کشور به مسیر علمی خودش برگردد، حداقل 2 سال طول می‌کشد». 

مرعشی با اشاره به  هوشمندی ملت درباره سخنان رییس جمهور گفت: «بنده شخصا آماده مناظزه با آقای احمدی نژاد در زمینه اشتباهات اقتصادی ایشان هستم که باعث شده‌است اقتصاد آرام ایران متشنج شود». 

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در پاسخ به سوال دیگرخبرنگار سیاسی آفتاب در مورد احتمال رد اعتبارنامه برخی از نمایندگان که توسط آقای فدایی مطرح شده است گفت: «ما از موضوع رد اعتبارنامه نمایندگانی که با خرید آرا و صرف پولهای کلان به مجلس راه یافته‌اند، استقبال می‌کنیم».

وی در این خصوص ادامه داد: «اما به نظر ما بهتر است اولویت رد اعتبارنامه‌ها را به کسانی بدهیم که از هزینه بیت‌المال برای جلب آرا استفاه کرده‌اند؛ مخصوصاً جیره‌های نقدی که توسط بعضی‌ها به اقشار تحت پوشش کمیته امداد داده‌شد، که این افراد هم از بیت‌المال سوء‌استفاده کردند و هم از فقر مردم به نفع خود استفاده کردند».

سیدحسین مرعشی در این کنفرانس  خبری با اشاره به اهمیت جایگاه مجلس گفت: «هدف ما در این مرحله این است که یک فراکسیون اقلیت قوی در مجلس شکل بگیرد که منتقد و شجاع باشد و فریاد ملت را به گوش مسئولان و سیاستگذاران حاکم برساند».

رئیس ستاد انتخابات اصلاح‌طلبان در تهران درباره حضوراعتماد ملی در ائتلاف اصلاح‌طلبان گفت: «حزب اعتماد ملی در این مرحله از 10 نفر حاضر در لیست ما حمایت می‌کند».

هدایت آقایی قائم‌مقام ستاد انتخابات اصلاح‌طلبان تهران نیز در پاسخ به سوال خبرنگاری که رای نیاوردن شما به معنای شکست تلقی شده‌است، گفت: «پیروزی در حالت برابر برای آنها معنی پیدا می‌کند و در دور اول انتخابات ما با محدودیت‌های اجرایی و تبلیغات منفی شدید رسانه‌های عمومی و ملی مواجه بودیم و در عین حال وضعیت ما از طرف مقابل بهتر است».

وی همچنین اعلام کرد: «از لیست 80 نفره‌ای که ما در مرحله اول در سراسرکشور داشتیم حدود 44 نفر به مجلس راه‌ یافته‌اند در حالی که از میان 222 نفر معرفی شده جبهه متحد در مرحله اول حدود 85 نفر به مجلس راه یافته‌اند و 22 نفر از جبهه فراگیر اصولگرایان که جمعاً 107 نفر از اصولگرایان وراد مجلس شده‌اند و بقیه افراد مستقل بوده‌اند و این در حالی است که 50 درصد از لیست ما به مجلس راه یافته‌اند».
 
جهانبخش خانجانی نیز دز این نشست از ابلاغیه فرمانداری تهران مبنی بر دخل و تصزف در شعارهای اصلاح‌طلبان خبر داد .

وی با غیرقانونی خواندن این رهنمود از سوی فرمانداری تهران گفت: «ما، سه شعار داریم 1- کنترل گرانی و ایجاد رونق اقتصادی، 2- مقابله با تحجر و دفاع از اندیشه‌های امام خمینی و 3- احیای منزلت وکرامت ایرانیان. این در حالی‌است که مقامات مسئول در فرمانداری از ما خواسته‌اند که کلمه تحجر را از شعار دوم برداریم و کلمه «احیای» را از شعار سوم حذف کنیم».

وی ضمن امیدواری نسبت به حل این موضوع گفت: « قرار است تا ساعات پایانی امروز به ما در این مورد پاسخ، واجازه نصب بیلبوردهای تبلیغاتی ما را که اسم کسی هم روی آنها نیست و فقط برای تشویق مردم به شرکت در انتخابات است، را بدهند».

مرعشی در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد اظهارات آقای نادران که دور اول انتخابات را رفراندوم خاتمی نامیده بود اظهار داشت: «اگر من هم مثل آقای نادران یک حامی مثل شورای نگهبان داشتم و هیات‌های اجرایی و نظارتی پشتیبان من بودند ، رقیبم را به شکست می‌کشاندم و امیدوارم خداوند به من و آقای نادران عمر بدهد تا در یک انتخابات آزاد با هم رقابت کنیم تا ببینیم چه کسی حریف این میدان می‌شود».

وی با اشاره به مشارکت 27 درصدی مردم در شهر تهران افزود: «فکر نمی‌کردم که در این سطح از مشارکت، اصولگرایان باز هم کم بیاورند و اکثریت آرا را به دست نیاورند».

مرعشی ادامه داد: «این برای اولین بار است که یک دولتی انتخاباتی را برگزار می‌کند که خودش بازنده آن است و رای آقای" رامین" که تئوریسین مساله هولوکاست بوده و حدود 15000 رای است و از نزدیکان آقای احمدی‌نژاد است واین رای دولت است. در ضمن آقای حداد عادل هم در موضع ریاست‌ مجلس نتوانسته است رای خود را افزایش دهد واگر بخواهیم تحلیل واقعی بکنیم منهای کاهش حضور مردم در انتخابات با همه سخت‌‌گیری‌ها، بازنده واقعی دولت احمدی‌نژاد بود».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۶:۵۰ - ۱۳۸۷/۰۱/۲۹
0
0
َعامل گراني شما اصلاح طلب هاي .... هستيد نه احمدي نژاد كه خادم ماست .
ناشناس
|
-
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۸۷/۰۱/۲۹
0
0
بابا آقاي مرعشي تو يه بار همه ما رو بيچاره كردي با اون مناظرت با آقاي كلهر
تو رو خدا ديگه مصاحبه نكن

آبروي هرچي اصلاح طلبه بردي

تو بزرگترين ضربه رو به اصلاحات زدي
تورو خدا ....
ناشناس
|
-
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۸۷/۰۱/۳۱
0
0
بعضي از حرف هاي اقاي مرعشي درست است ولي در حال حاضر بايد از دولت حمايت كرد.
ناشناس
|
-
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۸۷/۰۱/۳۱
0
0
من هم آماده منظره با آقای مرعشی هستم!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۶
0
0
به این سیاسمدار بگوئید
آمریکا واسرائیل نمیتوانند خشم ملت را برانگیزند اما تو میتوانی چرا که تو بقول مهندس بازرگان آمریکایی نیستی و از جوانان همین وطن
آقای ... کدامیک از مخارج دولت نهم را دولتهای پیشین داشتند بجز اتتاج فرودگاه امام و بهره برداری چندین باره از مترو و...
آقای ... بودجه هایی که به مناطق محروم واریز شده را هم در نظر بگیرید
وعده های حضوری انجام شده را هم بگوئید

آقای ...
من 30سال است حقوق بگیر دولت هستم و2 سال است که بازنشسته شدم والله اولین باری که حقوقم آضافه شد 90% و تورم نشد این دفعه بود
آخر کینه وحسادت و رقابت به چه قیمت
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین