کد خبر: ۷۳۶۳۷
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۸۷ - ۱۹:۴۵

جانشین احتمالی پورمحمدی کیست؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: گفته می‌شود که عبدالرضا شیخ الاسلامی رئیس دفتر فعلی رئیس جمهور به پیشنهاد محمود احمدی‌نژاد به عنوان سرپرست وزارت کشور و جایگزین حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی معرفی خواهد‌شد.

پس از مطرح شدن نام افرادی همچون محمد حسن ابوترابی فرد، نائب رئیس مجلس؛ صدر الدین شریعتی، رئیس دانشگاه علامه؛ محمد جهرمی، وزیر فعلی کار و امور اجتماعی و سید مجتبی ثمره‌هاشمی، مشاور ارشد رئیس جمهور، به عنوان گزینه‌های مورد نظر احمدی‌نژاد برای تصدی پست وزارت کشور، شنیده شده احمدی‌نژاد، شب گذشته تصمیم گرفته تا عبدالرضا شیخ الاسلامی رئیس دفتر خود را که مدتی هم وظیفه استانداری استان هرمزگان را برعهده داشته به عنوان سرپرست وزارت کشور معرفی کند.

پیش از این گفته می‌شد که محمد جهرمی گزینه اصلی رئیس جمهور برای وزارت کشور خواهدبود که با اجرای طرح ادغام وزارت رفاه و کار و امور اجتماعی، وی وظیفه این دو وزارتخانه را برعهده خواهد‌داشت که بر این اساس قاعدتاً عبدالرضا مصری، وزیر رفاه هم باید از بدنه دولت جدا شود.

همچنین با قطعیت یافتن خداحافظی داوود دانش جعفری از وزارت امور اقتصادی و دارایی، انتصاب حسین صمصامی دبیر کمیسیون اقتصادی دولت به عنوان سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی قطعی شده‌است و احتمالا وی با حکم رئیس جمهور از صبح شنبه کار خود را در این وزارتخانه آغاز خواهد کرد.

دولت نهم در حوزه پارلمانی نیز تغییر دیگری را شاهد خواهد‌بود که بر اساس آنچه تاکنون گفته شده انتصاب مرتضی تمدن، نماینده کنونی شهرکرد و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هفتم به عناون معاون پارلمانی رئیس جمهور از سوی محمود احمدی نژاد قطعی شده و او نیز تا هفته آینده کار خود را در پست جدید آغاز خواهدکرد.

از سوی دیگر، شنیده می‌شود که در ادامه تغییرات دولت چهار تن از استانداران نیز با ساختمان استانداری در استان‌های تهران، مازنداران، آذربایجان شرقی و احتمالاً اردبیل خداحافظی خواهند‌کرد.

برخی منابع از استاندار اردبیل به عنوان جایگزین رحمتی، وزیر کنونی راه و ترابری اسم برده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۷:۳۹ - ۱۳۸۷/۰۱/۲۹
0
0
شيخ الاسلامي در حد وقواره يك مدير مياني بيشتر نيست
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین