کد خبر: ۷۳۶۵۲۹
تعداد نظرات: ۲۰ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷
وحیدی گفته برای دولت رئیسی هیچ بن بستی وجود ندارد

وزیر کشور: استاندار شدن سرداران، تقاضای مردم بود/ توطئه بنزینی خنثی شد

وزیر کشور بیان کرد: در مورد بنزین توطئه ی دشمنان به سرعت خنثی شد که این نشانگر وجود یک دولت مردمی است و برای این دولت بن بستی وجود ندارد.
وزیر کشور: استاندار شدن سرداران، تقاضای مردم بود/ توطئه بنزینی خنثی شد
آفتاب‌‌نیوز :

احمد وحیدی امروز در آیین تکریم و معارفه استاندار قم که لحظاتی پیش در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، اظهارکرد: در شهر کریمه اهل بیت خدمت کردن به مردم در آن بزرگ ترین افتخار است.

وی با بیان اینکه این روزها بشریت گرفتار در ظلمات جهل در قالب تمدن خودنمایی می کند، خاطرنشان کرد: تمدن نوین اسلامی که در لسان رهبری به عنوان یک افق مهم تعریف شده است، باید از قم ساخته شود.

وزیر کشور در ادامه ابراز کرد: زمانیکه از حکمرانی اسلامی حرف به میان می آید باید به قم توجه شود و همه چیز باید از قم نشات بگیرد، همانگونه که انقلاب اسلامی از این شهر شهید پرور طلوع کرد.

وحیدی افزود: هرچه برای قم انجام شود کم است و طبیعتا قمی ها باید از مواهب طبیعی برخوردار باشند.

وی با اشاره به انتصاب سردار شاهچراغی به عنوان استاندار جدید قم، ضمن تقدیر از عملکرد سرمست، گفت: امروز این مسئولیت به رزمنده دیگری واگذار می شود که امید می رود به خوبی در این جبهه به مردم قم خدمت کند.

وزیر کشور با بیان اینکه سردار شاعچراغی محبوب القلوب هستند، افزود: با توجه به درخواست های زیاد برای انتصاب ایشان بر مسند استاندار قم، انتصاب ایشان افتخاری برای نظامیان است. ایشان رزمنده ای است که عمر خود را وقف جهاد و خدمت به مردم کرده است.

وی در پاسخ به حواشی اخیر مبنی بر انتصاب نظامیان در استانداری های کشور، تصریح کرد: حضور سرداران و رزمندگان در مسند استانداری های کشور تقاضای مردم و نمایندگان مجلس بود.

وحیدی با اشاره به اتفاقات اخیر کشور در خصوص اختلال در توزیع سوخت، بیان کرد: در مورد بنزین توطئه ی دشمنان به سرعت خنثی شد که این نشانگر وجود یک دولت مردمی است و برای این دولت بن بستی وجود ندارد.

وزیر کشور افزود: امنیت امروز در کشور به برکت وجود رهبر معظم انقلاب و شهدا است و با اذن از کریمه ی اهل بیت که فخر این کشور است، باید به رشد و تعالی رسید.

وحیدی در انتها خاطر نشان کرد: مسئولین این استان با تبعیت از مراجع عظما سعی در ساخت هرچه بهتر این استان داشته باشند تا مردم به آسایش برسند.

عده‌ای به دنبال ندیدن افتخارات نظام هستند

احمد وحیدی همچنین در آیین تکریم و معارفه استاندار مرکزی با بیان اینکه امروز ایران به پایه ای از قدرت و توانمندی رسیده است که راه های روشن آینده کاملا هویداست، گفت: اگرچه مشکلات اقتصادی وجود دارد، اما این مشکلات با لطف خداوند و اراده و توکل مردم قابل رفع است. ظرفیت های بسیاری بزرگی داریم که باید به آنها توجه داشته باشیم. اقتصادی که دو هزار هزار میلیارد تومان یارانه می دهد ضعیف نیست، اما باید آن را درست کنیم، این مقدار یارانه پنهان که می توان با تدابیر روشن و بهتری توزیع و هدفمند شود می تواند اقتصاد کشور را رشد دهد.

وی گفت: این رقم یارانه، رقم بزرگی است، اما اگر درست داده نشود، بهره وری اقتصاد را کاهش می دهد. اقتصاد بهره ور اقتصادی نیست که یارانه پنهان آن که اصولا می تواند همراه با رانت ها و مفاسد و مشکلات و تبعیض باشد، اثربخش باشد، اما اگر این یارانه به خوبی مدیریت و هدفمند شود می تواند موتور حرکت اقتصاد باشد.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه ظرفیت های بزرگ اقتصادی را باید بیش از پیش بشناسیم و با جرئت آنها را سامان دهیم، افزود: اگر فقط این اقدامات انجام گیرد و فرهنگ کار اصلاح شود ظرفیت های بزرگی خلق می شود. فرهنگی که فقط در پی افزایش مطالبات بدون افزایش بهره وری است، اشتباه است، جامعه ای که دخل و خرج آن همخوان نباشد دچار مشکل می شود. قطعا بخشی از دخل به بهره وری مرتبط می شود و مطالبات باید همسو با دخل و خرج باشد و در عین باید وجدان کاری داشت.

وی با اشاره به لزوم شناخت ظرفیت هر نقطه از کشور، بیان کرد: صنایع بزرگ استان هر کدام در جای خود بسیار ارزشمند هستند و اگر این صنایع به نقطه رشد خود برسند، خوشه های صنعتی فراوانی شکل می گیرد و می تواند ظرفیت های صنعتی استان را بیش از پیش بارور کند و اینجاست که نگران پرداخت حقوق نخواهیم بود. باید پس از تامین نیازهای داخلی، بازارهای خارجی را جذب کرد و این ظرفیت در استان مرکزی موجود است و می تواند نیاز داخلی را تامین و بازار صادراتی کسب کند.

وحیدی تصریح کرد: صادرات یک میلیارد دلاری استان خوب است، اما باید به صادرات چند میلیارد دلاری رسید و اقتصاد دانش بنیان را به حرکت درآورد، قطعا با معنا یافتن این اقتصاد در صنایع بزرگ، تحول عظیمی شکل می گیرد.

وی افزود: تولید محصولات باغی کشور ۱۲۵ میلیون تن است و ارزش مالی آن در مقایسه با آب، بذر و کودی که برای تولید آن صرف می شود کمتر است و این روال نادرستی است. باید محصولات حتما از مواد مصرفی برای تولیدشان ارزش بیشتری داشته باشد ودر اقتصاد پیش رو که مد نظر مقام معظم رهبری است، مسلما خروجی در عرصه کشاورزی باید بیشتر از ورودی باشد. در محاسبات ملی و استانی باید به این امر توجه داشت و ما با توجه به این امر به دنبال اصلاح امور می رویم. قطعا با کشاورزی نوین و استفاده از محصولات مناسب می توانیم فقط از بخش کشاورزی و فقط در ۲۰۰ هزار هکتار، ۱۰ ها میلیارد دلار درآمد داشته باشیم و اگر این وسعت ۱۰ برابر شود درآمدها به چند صد میلیارد دلار می رسد، پس باید به ظرفیت های موجود توجه داشت.

وحیدی با اشاره به حوزه گردشگری که استان مرکزی در این حوزه نیز دارای ظرفیت است، افزود: استان جاذبه های طبیعی، تاریخی و علمی و ... دارد، ظرفیت ها موجود است و همه باید برای استفاده از این ظرفیت ها تلاش کنیم. در کنار دولت، مردم باید تلاش کنند، اگر اقتصاد مردم‌محور شود قطعا اتفاقات خوبی رقم می خورد. وظیفه ما رفع موانع برای حضور مردم در میدان است، اطمینان دادن و ایجاد امنیت سرمایه و اقتصاد و دعوت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی خواسته مردم است و قطعا حضور مردم بهره وری را اصلاح می کند.

وی گفت: اینکه خواستار توجه استانداران به مباحث اقتصادی هستیم، به معنی تلاش در جهت حضور مردم در اقتصاد و به میدان آمدن سرمایه های مردم است تا شعار سال نیز محقق شود. استاندار جدید مرکزی به موضوعات اشراف دارد و امیدواریم حرکت استان به سمت پیشرفت را با سرعت بیشتر و باشکوه‌تر دنبال کند.

وی با اشاره به ضرورت همفکری و هم اندیشی خبرگان و فرزانگان، گفت: قطعا یک نفر به عنوان استاندار نمی تواند همه امور را انجام دهد به همین دلیل تلاش جمعی برای به میدان آوردن همه ظرفیت های مردمی لازم است و چهره استان را متحول می کند. واگن پارس می تواند تولید کننده انواع واگن باشد، مشکلات بسیاری در عرصه واگن های مسافری، باری و مترو در کشور وجود دارد و ظرفیت واگن پارس باید برای رفع این مشکلات بکار گرفته شود، اما در مجموع چگونگی رشد اقتصاد استان امر مهمی است.

وحیدی تصریح کرد: اقتصاد استان باید نرخ رشد ۸ درصدی داشته باشد و باید استاندار و تیم مدیریت استان سهم هر بخش را برای تحقق این رشد مشخص کنند که قطعا کار سختی است، اما شدنی است.

وی با اشاره به اقدام اخیر نیروی دریایی سپاه پاسداران، افزود: این افتخار به هیچ عنوان انکارپذیر نیست چراکه مقتدرانه قدرت ها را به زیر می کشند. شاید به ظاهر شدنی نباشد، اما در عمل چنین افتخاری رقم زده شد. یک عده به دنبال ندیدن این افتخارات هستند اما این توطئه ها در اوج افتخار خنثی می شود. بخش زیادی از این افتخارات مربوط به قدرت های معنوی و توان سیاسی و اقتدار جمهوری اسلامی است که با دست خالی، اما با پیامی بزرگ حاصل شده است. در بحث اقتصادی نیز نباید تصور "نشدن" داشت چراکه نشدن ها القائات شیطانی است و ملت ما در مقابل این القائات مقاومت کرده است.

وزیر کشور تاکید کرد: با حل چند مسئله از جمله بهره وری اقتصادی، فرهنگ کار، بکارگیری دانش و علم و شناخت ظرفیت ها می توان از گردنه ها با عزت عبور کرد و در این صورت کسی جلودارمان نخواهد بود و قطعا کسی توان تهدید کشور را نخواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲۰
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
1
98
چرا این قدر دروغ از زبان مردم ؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
دروغ نمیگه!
من، تو و الباقی ملت جزو مردم نیستیم.
مردم همون ده درصدی اند که بهشون رای دادند.
حالا چطوری این سردارها رو پیدا کردن و از توانمندی و سلامت شون مطمئن شدن و به سردار سردارها ( وزیر کشور) پیشنهاد دادند، خدا می‌داند و...
محمد
|
Germany
|
۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
2
93
میشه یه نفر توضیح بده وقتی این می‌گویند مردم، منظورشان دقیقا کدا مردم است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
منظورش همان مردمی است که آن نمایندگان زیر ده درصدی را انتخاب کرده.
ناشناس
|
Luxembourg
|
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
1
88
تقاضای من که نبود از طرف ما حرف نزنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
1
67
..تردید نکنید نظر مردم عکس اینست..مردم و خیرخواهان نظام میخواهند سرداران سپاه درپادگان ها بمانند.. میدانید در روز مبادا که بخاطر تنش های با اکثر همسایگان بعید نیست، سردارانی که مزه قدرت و ثروت را چشیدند بدنبال عافیت طلبی اند تا فرماندهی تدبیر..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
1
76
بيشتر از ٦٠ درصد مردم در انتخابات رياست جمهوري شركت نكردند. ايشان درباره كدام مردم صحبت ميكند؟
نادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
0
64
چه طوری تقاضا کردن ...؟؟!؛
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
1
65
!!!!؟؟؟؟؟
اینقدر بامردم شعور مردم بازی نکنید.
محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
1
67
منظور وزیر کشور از مردم همان ۱۰درصدی است که درانتخابات مجلس وریاست جمهوری رای دادند؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
2
62
ورود نظامیان به عرصه کارهای مدیریتی و .. ممنوع (امام خمینی)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
1
45
هیچی نگم بهتره!
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
1
68
سلام اولا شما وکیل مردم نیستید و به دروغ از جانب مردم صحبت نکنید دوما چرا از امیران ارتش که هم در امور مدیریتی با تجرب ترند و هم با سوادتر وهم پاکتر استفاده نشده اینم نظر مردم بوده حتما
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
1
52
منم نگفتم. اینا منظورشان از مردم همان سرداران دیگه هستند. واقعا در هیچ دوره ای اینجوری انتخاب استانداران را نداشتیم. یعنی این همه اقتصاددادن، مهندسان، اساتید و ...نمی توانند جز سرداران! مگه جنگه؟ اگر هم جنگ باشه جنگ اقتصادی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
1
37
فکر کنم اسمش احمد نیست مردم هست
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
0
47
مردم کجا؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
1
59
من یکی از هشتاد میلیون نفر از مردم هستم و تقاضای من فقط استفاده از نیروهای متخصص و پاک دست و راستگو هست .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
0
38
وزیر کشور: حضور سرداران و رزمندگان در مسند استانداری های کشور تقاضای مردم و نمایندگان مجلس بود.
من یکی که قانع شدم! سعید حجاریان رو نمی‌دونم، از خودش بپرسید!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
0
42
چرا به شعور مردم توهین میکنید
راه تامین بودجه دروغ و توهین نیست می‌خواستند کمی پول از مردم بگیرند هک پمپ بنزین و دشمن را مطرح کردند که نتیجه‌ی مناسبی هم داشت
علاوه بر این خیلی چراغ خاموش و سهمیه‌های مانده در کارت سوخت را کم کردند
ناشناس
|
Luxembourg
|
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
0
57
خوب یک نفر هم از ارتش استاندار می شد نمی گفتند فقط بچه محل هاشو تحویل گرفته
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین