کد خبر: ۷۳۶۶۲۴
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴

واکنش عضو شورای شهر به اقدام زاکانی برای قرض دادن قطار متروی تهران به قم

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: سازمان تاکسیرانی باید در شرایط اوج ترافیک و بارندگی با رانندگانی که در چنین موقعیتی بخواهند کرایه تاکسی را بالاتر ببرند یا به اشخاص خاصی سرویس بدهند و این امکان را از بقیه مردم سلب کنند، برخورد کند.
واکنش عضو شورای شهر به اقدام زاکانی برای قرض دادن قطار متروی تهران به قم
آفتاب‌‌نیوز :

«سید محمد آقامیری» عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی درباره وضعیت بد سیستم حمل و نقل شهر در روزهای بارانی و فعالیت تاکسی‌ها به صورت دربستی و یا در قالب تاکسی‌های اینترنتی در ساعات اوج ترافیک شهر اظهار کرد: اصل این مطلب درست است، تاکسی یک وسیله حمل و نقل عمومی است و باید در چنین دوره‌های زمانی به داد مردم برسد و حق ندارند در این مقطع که بارندگی و ساعت شلوغ ابتدایی روز است در اسنپ یا حتی به صورت دربستی کار کنند.

او با تاکید بر برخورد سازمان تاکسیرانی با چنین اقدامی گفت: سازمان تاکسیرانی باید در این شرایط با رانندگان برخورد کند که در چنین موقعیتی یا بخواهند کرایه تاکسی را بالاتر ببرند یا به اشخاص خاصی سرویس بدهند و این امکان را از بقیه مردم سلب کنند چرا که این اقدام اشتباهی است.

آقامیری در واکنش به ترافیک تهران و وضعیت آلودگی هوای تهران در روزهای اخیر گفت:‌ در زمان بارندگی به این دلیل که احتیاط مردم برای رانندگی بیشتر است ترافیک ایجاد می‌شود و این مساله طبیعی است، اما اینکه در چند وقت گذشته مقداری بار ترافیکی در تهران زیاد شده است و مردم دیر به مقصد می‌رسند نیز درست است.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اضافه کرد: به دلیل مساله کرونا برخی از مردم امکان رفت و آمد نداشتند و کارها روی زمین مانده بود، اما الان که شرایط عادی‌تر شده کارهای عقب مانده‌ای دارند و مشغول انجام آنها شده‌اند.

او در ادامه گفت:‌ از طرفی تغییر سیستم نیز شاید نیاز به برنامه ریزی جدید داشته باشد و این دو احتمال از دلایل اصلی وضعیت سنگین شدن بار ترافیکی تهران است.

آقامیری در پاسخ به این سوال که آقای زاکانی به قمی‌ها وعده دادند که دو رام قطار متروی تهران را به سیستم مترو این شهر امانی بدهند، در حالی که سیستم مترو تهران خود از کمبود واگن رنج می‌برد، اظهار کرد: اگر این اتفاق رخ دهد باید در صحن شورا مصوب شود. باید این موضوع را بررسی کنیم و نظر معاونت حمل و نقل و ترافیک را داشته باشیم و دقیقا مشحص شود این اقدام به چه صورتی قرار است انجام شود.

عضو کمیسیون عمران و حمل نقل شورای شهر تهران ادامه داد: در نتیجه باید نظر کارشناسی معاونت حمل و نقل را دریافت کنیم، نظر کارشناسی کمیسیون عمران و حمل و نقل نیز اخذ شود و اگر در شورا مصوب شود این امکان وجود دارد، در غیر این صورت شهرداری مجاز به انجام چنین کاری نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین