کد خبر: ۷۳۶۶۳۹
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸

کمیته تحقیق شورش کنگره آمریکا ۶ مقام دوره ترامپ را احضار کرد

کمیته مجلس نمایندگان آمریکا که درباره شورش شش ژانویه علیه کنگره تحقیق می‌کند، احضاریه‌هایی برای مشاوران ارشد کمپین ترامپ در ۲۰۲۰ و یک وکیل که به او می‌گفت چطور می‌تواند نتایج انتخابات را در کنگره باطل کند، صادر کرد.
کمیته تحقیق شورش کنگره آمریکا ۶ مقام دوره ترامپ را احضار کرد
آفتاب‌‌نیوز :

 کمیته تحقیقات کنگره شش احضاریه صادر کرد و از این میان، یک احضاریه برای «جان ایستمن» است که با ارسال یادداشت توصیه‌ای به کمپین ترامپ گفته بود از اختیار معاون رئیس‌جمهوری وقت آمریکا برای لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ استفاده شود و همچنین قانونگذاران ایالتی با رد انتخاب‌کنندگان از برخی ایالت‌های خاص می‌توانند اکثریت آرای کالج انتخاباتی جو بایدن را برهم بزنند.

به گزارش پایگاه خبری هیل،‌ با این توصیه‌ها، تیم ترامپ تلاش داشت از طریق کنگره و ایالت‌ها نتیجه انتخابات را معکوس کند و بابت همین، تمرکز ترامپ روی این مساله بود که مایک پنس، معاون جمهوری‌خواهش، از نقش عمدتا نمادین خود در جلسه سنا و تایید نتایج انتخابات ۲۰۲۰ استفاده کند.

این احضاریه‌ها همچنین «بیل استپین» مدیر کمپین ۲۰۲۰ رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، «جیسون میلر» مشاور ارشد این کارزار انتخاباتی و «آنجلا مک‌کالوم» دستیار کمپین ترامپ را هدف قرار داد.

همچنین احضاریه‌ای برای «مایکل فلن» صادر شد که مدت‌ کوتاهی مشاور امنیت ملی دولت ترامپ بود. براساس گزارش‌ها، او در نشست ماه دسامبر کاخ سفید که در جریان آن درباره اعلام وضعیت فوق‌العاده به عنوان راهی برای توقیف دستگاه‌های اخذ رای بحث شد، شرکت داشت. همچنین در این نشست روی سخنان او درباره اعلام حکومت نظامی بعد از انتخابات تمرکز شد.

کمیته تحقیقات مجلس نمایندگان آمریکا همچنین «برنارد کریک» را احضار کرده است که دستیار رودی جولیانی، وکیل شخصی ترامپ و رئیس پلیس سابق نیویورک بوده است. ظاهرا او در نشست پنج ژانویه در تلاش‌های "اتاق جنگ" در هتل ویلارد شرکت داشته و پول اتاق‌ها و سوئیت‌هایی در این هتل واشنگتن را که به عنوان مرکز فرماندهی مرتبط با انتخابات استفاده می‌شد، پرداخت کرده بود.

در ششم ژانویه ۲۰۲۱، طرفداران دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده، در واشنگتن دی.سی. تجمع کردند تا به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ اعتراض کرده و از درخواست ترامپ از معاونش مایک پنس و کنگره برای رد کردن پیروزی رئیس‌جمهور منتخب جو بایدن حمایت کنند.

به دنبال آن، ترامپ در سخنرانی خود به هوادارانش دستور داد تا به سمت پایتخت آمریکا بروند تا اطمینان حاصل شود که انتخابات ۲۰۲۰ منتفی است. متعاقباً گروهی از طرفدار ترامپ به سمت کنگره رفتند و سرانجام به ساختمان آن حمله‌ور شدند. در آن زمان کنگره در جلسه‌ای بود که شمارش آرا کالج انتخاباتی را انجام می‌داد و در مورد آن بحث می‌کرد. این جلسه که ساعت‌ها متوقف شد، در نهایت پیروزی بایدن را به تایید رساند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین