کد خبر: ۷۳۶۶۵۸
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵

۲۳ قانون گذار آمریکایی خواستار "پایان رسمی" جنگ بین دو کره شدند

یک گروهی که مشتکل از ۲۳ قانون گذار آمریکایی است، از بایدن خواسته‌اند که از اعلامیه متقابل مبنی بر "پایان رسمی" جنگ بین دو کره شمالی و جنوبی حمایت کند.
۲۳ قانون گذار آمریکایی خواستار
آفتاب‌‌نیوز :

 کمیته اقدام عمومی آمریکایی کره‌ای (KAPAC) اعلام کرد که ۲۳ عضو مجلس نمایندگان از جمله براد شرمن، نامه‌ای را خطاب به جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا ارسال کردند.

به گزارش پایگاه کی‌بی‌اس ورلد، امضاکنندگان نگرانی عمیق خود را درباره تنش‌ها در شبه جزیره کره ابراز کردند و خواستار اولویت دادن به تعامل دیپلماتیک فعال با کره شمالی و کره جنوبی شدند.

در این نامه آمده است که پایان رسمی جنگ بین دو کره و آمریکا امتیازی برای کره شمالی نیست، بلکه گامی مهم به سوی صلح است که امری مهم برای آمریکا و متحدانش محسوب می‌شود.

همچنین به نقل از خبرگزاری یونهاپ، قانون‌گذاران خاطرنشان می‌کنند که مون جائه-این، رئیس‌ جمهوری کره جنوبی پیشنهاد خود را درخصوص اعلام پایان رسمی جنگ دو کره در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل در سال جاری تجدید کرد.

سئول بر این باور است که اعلام پایان رسمی جنگ ممکن است به شروع مجدد مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای با کره شمالی کمک کند؛ مذاکراتی که از سال ۲۰۱۹ متوقف شده است.

با این حال، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا، به اختلاف احتمالی بین سئول و واشنگتن در مورد زمان اعلام پایان جنگ اشاره کرده است.

سالیوان اواخر ماه گذشته در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا از پیشنهاد سئول برای اعلام پایان جنگ حمایت می‌کند، گفت: ما ممکن است تا حدودی دیدگاه‌های متفاوتی را درخصوص توالی دقیق، زمان یا شرایط احتمالی داشته باشیم.

جان کربی، سخنگوی وزارت آمریکا، خاطرنشان کرد که همچنان کره شمالی به نادیده گرفتن پیشنهادات آمریکا ادامه می‌دهد.

در پایان جنگ کره در 1953 هیچ توافق رسمی برای پایان جنگ و انعقاد صلح به امضا نرسید و دو کشور کره شمالی و جنوبی از آن زمان در آتش‌بس و به صورت بالقوه در حالت جنگ به سر می‌برند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین