کد خبر: ۷۳۶۸۱۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵
"بازگشت به برجام و دیپلماسی موثرترین راه حل و فصل مسئله هسته‌ای ایران"

آمریکا: بازگشت به برجام به نفع شرکا و متحدان ما در منطقه است

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی درباره تاثیر مواضع جنگ طلبانه اسراییل علیه ایران بر مذاکرات وین، مطرح کرد آمریکا در اعتقاد خود نسبت به این که بازگشت به برجام و دیپلماسی موثرترین راه حل و فصل مسئله هسته‌ای ایران است، جدی و ثابت قدم می باشد.
آمریکا: بازگشت به برجام به نفع شرکا و متحدان ما در منطقه است
آفتاب‌‌نیوز :

 ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی درباره اظهارات تازه رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر این که این رژیم برنامه های عملیاتی اش برای حمله ای احتمالی به تاسیسات هسته ای ایران را تسریع بخشیده است و آیا با توجه به چنین اظهاراتی اقدامات آمریکا برای بازگشت به مذاکرات احیای توافق هسته ای در وین پیچیده تر می شود و آیا اصلا تاثیری بر این موضوع دارد یا نه، گفت: ما در عقیده مان و در اظهاراتمان و در اعتقادمان به این که بازگشتی دوجانبه به پایبندی هنوز موثرترین ابزاری است که می توان با آن به طور دائمی و قابل راستی آزمایی از عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای اطمینان یافت، جدی و ثابت قدم بوده ایم.

به گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا،پرایس ادامه داد: ما باور داریم نتیجه ای دیپلماتیک، بازگشتی دوجانبه به پایبندی به برجام[توافق هسته ای] در راستای منافع ملی آمریکا و به نفع شرکا و متحدان ما در منطقه است که ببینند ایران هیچ گاه در جایگاه دست یافتن به یک سلاح هسته ای قرار نگیرد. به همین دلیل است که ما به دنبال تعامل سازنده در وین هستیم، از جمله وقتی که مذاکرات بعدی در ماه جاری از سر گرفته می شوند.

آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته در کمیته «روابط خارجی و دفاعی» کنست مطرح کرد که ارتش این رژیم «در حال تسریع بخشیدن به برنامه های عملیاتی و تدارکات رویارویی با ایران و تهدید هسته ای نظامی است و گفت: خوشبختانه، بودجه ای که تایید شده بود، مقابله با انواع مختلف تهدیدها را امکان پذیر می سازد».

بر اساس این گزارش، اظهارات پرایس در پی این مطرح می شود که مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین که شش دور آن میان ایران و کشورهای عضو توافق هسته‌ای و با حضور هیات آمریکا در محل مذاکرات تا ماه ژوئن[خرداد] برگزار شده بود، پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران به تعویق افتاد.

دولت جدید ایران اخیرا پس از بررسی نتایج شش دور قبلی مذاکرات، اعلام کرده که دور هفتم مذاکرات ۲۹ نوامبر[۸ آذر] از سرگرفته خواهد شد. ایران تاکید کرده است هدف آن از این مذاکرات لغو تحریم‌های آمریکا است.

دولت آمریکا نیز گفته است مسیر دیپلماتیک با ایران را برای حل‌وفصل موضوع هسته‌ای آن ترجیح می‌دهد و آماده است با «حسن نیت» و در راستای بازگشت دوجانبه با ایران به پایبندی کامل به توافق هسته‌ای، به مذاکرات وین بازگردد.

آمریکا در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۸ از توافق خارج شد و ضمن بازگرداندن تحریم‌های لغو شده، تحریم‌های جدیدی نیز بر ایران اعمال کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
0
3
کاری کنید به نفع مردم ایران باشد
کارمند ساده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
0
3
بسیار خوب ؛ بعد از اینکه تحریم ها را برداشتید و راست آزمایی شد و همچنین مثل ایران که بر اساس یکی از بند های برجام؛ 20 دقیقه ای ؛ آن را در مجلس شورای اسلامی با مدیریت آقای لاریجانی تصویب شد و شما هم در کنگر آمریکا مصوب کرده ید وارد برجام شود و ما هم به کسی نمی گوییم که نگران نشوید همه اینها 3 ماهه انجام می شود یعنی اینکه فقط و فققط ارز و دلارهایمان از کره جنوبی و ژاپن و عمان و عراق و ... به کشور بیاید نه کالا و خدمات و ... و تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل تا اینکه بجای خط فقر نزدیک به 12 میلیون تومانی در ماه هر خانواده ایرانی را ضربدر 4 کنیم به خانواده های ایرانی و جمهور ملت ایران اعم از پول دار و فقیر بدهیم ....
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین