کد خبر: ۷۳۶۸۱۸
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳

برف و باران زنجان را فرا می‌گیرد

سرپرست گروه پیش‌بینی و پیش‌آگاهی جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: از فردا /پنجشنبه/ بر اثر نفوذ سامانه بارشی جدید به منطقه و استان، هوای زنجان با بارش باران، برف و وقوع کولاک، مواجه خواهد شد.
برف و باران زنجان را فرا می‌گیرد
آفتاب‌‌نیوز :

سونا صرفی روز چهارشنبه افزود: آسمان این استان از حوالی بعدازظهر پنجشنبه و در برخی مناطق نیز در طرف صبح به صورت ابری بوده که به تدریج بارش باران اتفاق خواهد افتاد که بارندگی در مناطق سردسیر می تواند به شکل برف باشد.

وی، اظهار داشت: بارندگی تا اواخر وقت جمعه ادامه خواهد یافت که با توجه به سردتر شدن هوا و وزش باد نسبتا شدید، بارش ها در مناطق مستعد به شکل برف توام با کولاک خواهد بود که می تواند باعث اختلال در تردد، لغزندگی مسیرها و آبگرفتگی معابر شود.

صرفی تصریح کرد: با توجه به بارش برف توام با وقوع کولاک، احتمال می رود این شرایط حاکم جوی انسداد مسیرها و معابر روستایی در مناطق کوهستانی و برفگیر استان زنجان را در پی داشته باشد.

وی افزود: با توجه به فعالیت سامانه بارشی، کاهش دما و بارش برف و وقوع کولاک در مناطق کوهستانی بهتر است هم استانی ها از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و در صورت ضرورت سفر نیز امکانات و تجهیزات زمستانی با خود به همراه داشته باشند.

سرپرست گروه پیش‌بینی و پیش‌آگاهی جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: امروز /چهارشنبه/ بارندگی برای استان زنجان پیش بینی نمی شود و آسمان نیز صاف اما از اواخر وقت قسمتی ابری خواهد بود.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین