کد خبر: ۷۳۶۹۸۰
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۷

باقری برای ادامه رایزنی‌ها وارد لندن شد

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه سفرش به اروپا، در راس هیاتی دیپلماتیک برای دیدار و گفت‌وگو با مقام‌های انگلیس وارد لندن شد.
باقری برای ادامه رایزنی‌ها وارد لندن شد
آفتاب‌‌نیوز :

«علی باقری کنی» طبق برنامه اعلام شده امروز (پنجشنبه) با همتای انگلیسی خود و چند تن دیگر از مقامات وزارت امور خارجه انگلیس درباره مسایل دو جانبه و منطقه‌ای گفت‌وگو خواهد کرد. رایزنی درباره مذاکرات هسته ای ازدیگر مسائلی است که در دستورکار گفت‌وگوهای باقری قرار دارد. دور جدید مذاکرات وین درباره لغو تحریم‌های ظالمانه و غیر انسانی قرار است هشتم آذر ازسرگرفته شود.

باقری که پیش از لندن به پاریس و برلین سفر کرده بود در توئیتی نوشت: در ادامه رایزنی با همکاران خود در دیگر کشورها، در روزهای آینده با چند همتای اروپایی ملاقات خواهم کرد.

وی افزود: تبادل نظر درباره موضوعات دوجانبه ‌ و منطقه و نیز گفتگوهای آتی در دستورکار است. ما از هیچ کوششی برای پیشبرد منافع ملی خود از جمله لغو تحریم‌های غیرقانونی فروگذار نخواهیم کرد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه درباره مذاکرات وین هم تاکید کرد: ما مذاکره هسته ای نداریم زیرا موضوع هسته‌ای در سال ۱۳۹۴ در قالب توافقی که بین ایران و ۱+۵ شکل گرفت، به طور کامل حاصل شد.

وی بیان داشت: موضوع اصلی ما در این مذاکرات پیامدهای ناشی از خروج ایالات متحده آمریکا از برجام است که این پیامدها فقط منحصر به تحریم‌های غیرقانونی است که علیه جمهوری اسلامی ایران وضع شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین