کد خبر: ۷۳۷۰۱
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۸۷ - ۰۲:۴۳

افزایش ۱۰۰ درصدی بودجه‌ هنر و سینمای کشور

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: «بودجه امسال بخش هنر و سینمای كشور ۱۰۰‬ درصد افزایش یافت».

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر آفتاب به نقل از ایرنا، ستار هدایت‌خواه پنجشنبه در حاشیه‌ی مراسم اختتامیه سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در كهگیلویه و بویراحمد افزود: «بو‌دجه‌ی بخش هنر و سینمای كشور در سال ‪ ۸۶‬ حدود ‪ ۵۰‬ میلیارد ریال بود كه این میزان امسال به ‪ ۱۰۰‬ میلیارد ریال افزایش یافته است».

نماینده‌ی مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی بیان كرد: «افزایش ‪ ۱۰۰درصدی بودجه بخش هنر و سینمای كشور شرایط را برای راه‌اندازی و فعال كردن سینماهای استان كهگیلویه و بویراحمد فراهم می‌كند».

هدایت‌خواه اظهار داشت:« طراحی و تدوین فیلم‌های جشنواره بین‌المللی فیلم رشد باید به گونه‌ای باشد كه بیننده را به تفكر وادارد و فطرت آنها را تحریک كند زیرا ابزار هنر و سینما در اختیار رشد جامعه است».

وی عنوان كرد: «با توجه به روند تكنولوژی جدید، اطلاع رسانی و انتقال مفاهیم آموزشی و تربیتی استفاده از جشنواره بین‌المللی فیلم رشد یك ضرورت اجتناب ناپذیر به شمار می‌رود».

در سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در كهگیلویه و بویراحمد بر اساس رای هیات داوران در بخش فیلم‌های بلند بچه‌های ابدی ، سبیل مردانه ، تصمیم كبری و سبز كوچك ، در بخش فیلم‌های كوتاه آتش نشان كوچك ، از من بنویس و سلول ، در بخش مستند آموزشی تكنولوژی طبیعت ، چرخ ریسك ، پستاندار گوشتخوار و دنیا در ‪ ۵۰‬ سال آینده ، در بخش انیمیشن نیز روزی كلاغی ، رستم و اسفندیار، ان.سی.دو و محمد (ص) و در بخش نماهنگ نیز اتفاق به عنوان فیلم‌های برتر انتخاب شدند.

در پایان این جشنواره از برگزاركنندگان سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد كه سال ‪ ۸۶‬ در گچساران برگزار شد و مقام دوم كشور را نیز كسب كرد، با اهدای جوایز و لوح تقدیر قدردانی شد.

سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد از ‪ ۲۴‬ تا ‪ ۲۹‬ فروردین سال جاری در كهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین