کد خبر: ۷۳۷۰۷۴
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۲

درخواست عربستان از ایران به روایت سیدحسن نصرالله

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: عربستان سعودی از ایران خواست در یمن میانجی گری کند اما ایرانی ها گفتند که این موضوع به یمنی ها مربوط می شود.
درخواست عربستان از ایران به روایت سیدحسن نصرالله
آفتاب‌‌نیوز :

نصرااله که امروز(پنج شنبه) به مناسبت روز شهید سخن می گفت، با اشاره به این موضوع اظهار داشت: پیروزی ها در یمن به دست رهبران یمن، خردهای یمنی، معجزات یمنی و یاری الهی رقم خورده است.

به گزارش المیادین، وی افزود: رژیم سعودی دیگران را تحقیر و دستاوردهای آنها را کوچک می شمارد. ما هیچ گونه ارتباطی با دستاوردهای یمنی ها نداریم.

نصرالله با اشاره به اینکه ما سالهاست تحریم های عربستان را به دلیل موضع خود نسبت به جنگ علیه یمن پذیرفته ایم، یادآور شد: مشکل عربستان در یمن بویژه در مأرب و در نتایج جنگی است که به طور کامل شکست خورده است.

وی با تاکید بر اینکه خود آمریکایی ها تاکید کردند که سقوط مأرب در واقع شکست بزرگ عربستان است و سعودی ها این را می دانند، افزود: مذاکرات عربستان و ایران از هیچ زاویه ای به لبنان نپرداخته است.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه خطاب به عربستان سعودی گفت: اگر خواهان توقف جنگ یمن هستید، تنها راه آن، پذیرش آتش بس و رفع محاصره است.

تسلط حزب الله بر لبنان مضحک است

سید حسن نصرالله در ادامه با تاکید بر اینکه هر لبنانی می داند که ادعاهای عربستان درباره تسلط حزب الله بر لبنان به هیچ وجه صحیح نیست، بیان کرد: این ادعاهای عربستان مضحک است ومضحک تر از آن اشغال لبنان توسط ایران است.

نصرالله در همین زمینه افزود: انکار نمی کنیم که بزرگترین حزب از نظر سیاسی و ساختاری در لبنان هستیم اما تسلطی بر کشور نداریم. نیروهایی کوچک تر از ما در لبنان هستند که تاثیر بزرگی روی دولت بویژه قوه قضائیه دارند. چطور بر لبنان تسلط داریم درحالی که قادر نیستیم روی برکناری یک قاضی در فلان پرونده تاثیربگذاریم؟ آیا ما حزب مسلط بر لبنان هستیم در حالی که نمی توانیم کشتی های گازوئیل را به سواحل لبنان برسانیم؟ بهانه عربستان برای بحران سازی با لبنان به دلیل تسلط حزب الله بر کشور تهمت کامل و دروغ محض است.

اسرائیلی ها قدرت مقاومت و صداقت آنها را می دانند

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنانش ابراز کرد: عنوان امروز اسرائیل، نگرانی است. مانورهای پشت سر هم اسرائیل در شمال فلسطین اشغالی، نگرانی آنها از لبنان را نشان می دهد. این مانورها نگرانی حمله لبنان به شهرک های الجلیل را بازتاب می دهد. مانورها همچنین فرضیه نگرانی ها از اینکه مقاومت به الجلیل وارد خواهد شد را بازتاب می دهد.

نصرالله تاکید کرد: اسرائیل برای اولین بار با اضطراب بود و نبود خود زندگی می کند و تلاش می کند که از طریق مسیر عادی سازی روابط، نفس بکشد. همه کشورهایی که در حال عادی سازی روابط با اسرائیل هستند، هرگز نمی توانند از این رژیم محافظت کنند و اسرائیل هم به خوبی این را می داند. خشونت روز افزون اسرائیل علیه اسرا و فلسطینی ها نشانه قدرت نیست بلکه نشان نگرانی و وحشت است.

واکنش عربستان به اظهارات قرداحی بسیار اغراق آمیز است

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه با تاکید بر اینکه این عربستان است که بحران اخیر با لبنان را درست کرده است و ما علاقه ای به تشدید اوضاع نداریم، تصریح کرد: وظیفه ما به عنوان مظلومین در حمله عربستان علیه لبنان این است که حقایق علل این بحران را ارائه کنیم. از جمله فرضیه های این بحران عدم اطلاع قبلی عربستان از اظهارات وزیر اطلاع رسانی است.

وی با تاکید بر اینکه واکنش عربستان به اظهارات قرداحی بسیار بسیار بسیار اغراق آمیز است، یادآور شد: مقاماتی در امریکا و کشورهای عربی بوده اند که جنگ علیه یمن را با عبارت هایی تندتر از اظهارات قرداحی توصیف کردند.کشورهایی نیز به رسول الله (صلی اله علیه وآله وسلم)اهانت کردند اما عربستان هیچ کاری با آنها نکرد. عربستان خود را دوست لبنان معرفی کرده است پس آیا دوست این چنین رفتار می کند؟ شانزده سال سوریه را که می گوییم دوست ماست، شماتت کردیم اما هیچ اقدامی علیه ما نکرد و مانع رسیدن گاز و برق به لبنان نشد. ایران نیز علی رغم سرزنش ها و هتاکی ها، به امادگی برای کمک به لبنان ادامه می دهد.

منبع: شفقنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین